18.05
2023

Omniva logistikakeskuse laiendust hakkab projekteerima AS Nord Projekt

Posti- ja logistikaettevõte Omniva logistikakeskuse laiendamise põhiprojekti hanke võitis AS Nord Projekt. 
 
Rae vallas Rukki teel asuvas Omniva logistikakeskuses on praegu pakkide sorteerimiseks tootmispinda ca 9000 m2 ja üle 90 protsendi pakkidest sorteeritakse seal automatiseeritud sorteerimisliinil. Keskuse laiendus on vajalik, et tuua praegu Tallinnas, Pallasti tänaval asuvad kirjasorteerimise ja reklaamikomplekteerimise liinid, printteenused, erinevad laod ning muud seotud tegevused kokku ühele pinnale Rukki tee logistikakeskuses.
 
„Tegemist on tulevikku vaatava investeeringuga. Ühelt poolt soovime paki- ja postisorteerimise ühele pinnale toomisega saavutada tõhusamaid protsesse. Teisalt on laiendus oluline kasvavate pakimahtude juures, et meil oleks piisavalt ruumi ja kõik vajalik saadetiste kiireks ning automaatseks sorteerimiseks,“  ütles Omniva juhatuse liige Kristi Unt.
 
„AS Nord Projekti ülesanne on projekteerida logistikakeskuse ligi 11 000 ruutmeetri suuruse juurdeehituse põhiprojekt, mis arvestab innovatsiooni ja jätkusuutlikkuse kõige uuemate lahendustega. Kuna meil on varasemast ettevõttega hea koostöökogemus, siis ootame põnevusega, milline saab olema terviklik 20 000 ruutmeetril toimiva keskuse projekt. Keskus muutub laienduse tulemusena Baltikumi üheks suurimaks, moodsaimaks ja keskkonnasõbralikumaks logistikakeskuseks,“ lisas Unt.
 
Omniva on seadnud oma tegemiste fookusse keskkonna- ja energiasäästlike lahenduste kasutamise ning need märksõnad on ka projekteerimisel olulised. „Logistikakeskuses saame uue põlvkonna kütte-, elektri-, jahutus- ja ventilatsioonisüsteemide kasutamisega vähendada keskkonnajalajälge ning seetõttu on meie ootus, et nendega arvestatakse projekteerimisel,“ lisas Omniva operatsioonide ja logistikajuht Evert Rööpson.
 
2018. aastal ehitatud logistikakeskus saab juba praegu suure osa vajaminevast elektrienergiast päikesepaneelide vahendusel. Keskuse katusele on paigaldatud kokku 1667 monokristallidega paneeli ja võtab enda alla ligi pooleteise jalgpalliväljaku suuruse ala (10 000 m²). Kuna Omniva plaanib kasvatada oma elektriautode arvu lähiaastatel märkimisväärselt, siis on hoone juurde ette nähtud projekteerida ka elektriautode laadimistaristu. Keskkonnasäästlikuks posti- ja pakiveoks suureneb tänavu elektriautode arv viiekümneni.
 
Projekteerimise ajakava on seatud nii, et juuni keskpaigaks valmib eskiisprojekt ehk esimesed juurdeehituse ideed ja vaated ning põhiprojekt saab valmis oktoobri lõpuks. „Peale põhiprojekti valmimist soovime kuulutada välja ehitushanke, mille võitja võiks esialgse ajakava järgi selguda tuleva aasta veebruaris. Sel juhul saaksime ehitustöödega alustada järgmise aasta kevadel. Kui kõik sujub plaanipäraselt, siis juurdeehitus valmib 2025. aasta alguseks,“ selgitas Rööpson.
 
 
Posti- ja logistikaettevõte Omniva logistikakeskuse laiendamise põhiprojekti hanke võitis AS Nord Projekt. 
 
Rae vallas Rukki teel asuvas Omniva logistikakeskuses on praegu pakkide sorteerimiseks tootmispinda ca 9000 m2 ja üle 90 protsendi pakkidest sorteeritakse seal automatiseeritud sorteerimisliinil. Keskuse laiendus on vajalik, et tuua praegu Tallinnas, Pallasti tänaval asuvad kirjasorteerimise ja reklaamikomplekteerimise liinid, printteenused, erinevad laod ning muud seotud tegevused kokku ühele pinnale Rukki tee logistikakeskuses.
 
„Tegemist on tulevikku vaatava investeeringuga. Ühelt poolt soovime paki- ja postisorteerimise ühele pinnale toomisega saavutada tõhusamaid protsesse. Teisalt on laiendus oluline kasvavate pakimahtude juures, et meil oleks piisavalt ruumi ja kõik vajalik saadetiste kiireks ning automaatseks sorteerimiseks,“  ütles Omniva juhatuse liige Kristi Unt.
 
„AS Nord Projekti ülesanne on projekteerida logistikakeskuse ligi 11 0000 ruutmeetri suuruse juurdeehituse põhiprojekt, mis arvestab innovatsiooni ja jätkusuutlikkuse kõige uuemate lahendustega. Kuna meil on varasemast ettevõttega hea koostöökogemus, siis ootame põnevusega, milline saab olema terviklik 20 000 ruutmeetril toimiva keskuse projekt. Keskus muutub laienduse tulemusena Baltikumi üheks suurimaks, moodsaimaks ja keskkonnasõbralikumaks logistikakeskuseks,“ lisas Unt.
 
Omniva on seadnud oma tegemiste fookusse keskkonna- ja energiasäästlike lahenduste kasutamise ning need märksõnad on ka projekteerimisel olulised. „Logistikakeskuses saame uue põlvkonna kütte-, elektri-, jahutus- ja ventilatsioonisüsteemide kasutamisega vähendada keskkonnajalajälge ning seetõttu on meie ootus, et nendega arvestatakse projekteerimisel,“ lisas Omniva operatsioonide ja logistikajuht Evert Rööpson.
 
2018. aastal ehitatud logistikakeskus saab juba praegu suure osa vajaminevast elektrienergiast päikesepaneelide vahendusel. Keskuse katusele on paigaldatud kokku 1667 monokristallidega paneeli ja võtab enda alla ligi pooleteise jalgpalliväljaku suuruse ala (10 000 m²). Kuna Omniva plaanib kasvatada oma elektriautode arvu lähiaastatel märkimisväärselt, siis on hoone juurde ette nähtud projekteerida ka elektriautode laadimistaristu. Keskkonnasäästlikuks posti- ja pakiveoks suureneb tänavu elektriautode arv viiekümneni.
 
Projekteerimise ajakava on seatud nii, et juuni keskpaigaks valmib eskiisprojekt ehk esimesed juurdeehituse ideed ja vaated ning põhiprojekt saab valmis oktoobri lõpuks. „Peale põhiprojekti valmimist soovime kuulutada välja ehitushanke, mille võitja võiks esialgse ajakava järgi selguda tuleva aasta veebruaris. Sel juhul saaksime ehitustöödega alustada järgmise aasta kevadel. Kui kõik sujub plaanipäraselt, siis juurdeehitus valmib 2025. aasta alguseks,“ selgitas Rööpson.
 
 
 

Tagasi

Uudiste loetelu

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616