E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovige mõne aja pärast uuesti.
E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovi mõne aja pärast uuesti.
Ärikliendi korduma kippuvad küsimused
-
PAKK ON TEELE PANDUD, AGA EI OLE VEEL KOHALE JÕUDNUD
1. Kõigepealt veendu, kas saadetis peaks juba kohal olema või on alles teel.
Eestisisese paki kohaletoimetamise ajad
Rahvusvahelise paki kohaletoimetamise ajad2. Jälgi, kus maal saadetis on.
Selle jaoks on Sul vaja saadetise vöötkoodi, mis on paki saatjale vormistamisel antud. Kui oled paki saaja, pöördu vöötkoodi saamiseks saatja poole.
Jälgi saadetise teekonda3. Kui eelpoolsed tegevused tulemust ei anna, asume Su pakki otsima.
Täida järeleotsimise vorm.
Tasub teada! Järeleotsimise avalduse saab esitada ainult lähteriigis ehk ainult saatja. Kui oled paki saaja, pöördu selleks saatja poole.
Järeleotsimise avaldus -
MILLISEID ESEMEID TOHIN POSTI TEEL SAATA?
1. Posti teel eritingimustega ja keelatud esemete üldinfo leiad
erinõuetega saadetiste nimekirjast.
Rahvusvaheliste saadetiste puhul sõltuvad piirangud sihtriigist.
Populaarsemate välisriikide täpsem info2. Detailse info sihtriigi nõuete kohta leiad
rahvusvaheliste saadetiste lühiteatmikust. -
KUIDAS SAAN VÄLTIDA SAADETISE KAHJUSTUMIST?
1. Pakenda oma saadetis nii, et see transportimisel viga ei saaks.
Selleks, et vältida saadetise vigastumist, vaata nõuandeid ja soovitusi.2. Vajadusel telli juurde sobivad lisateenused.
Näiteks kergesti purunevate esemete puhul soovitame juurde valida teenuse "Ettevaatlik käitlemine"
Paki lisateenused -
KUIDAS PAKKI TAGASTADA?
1. Kui soovid saabunud pakki tagasi saata
Internetist või postimüügist ostes võib Sul tekkida vajadus kaup müüjale tagasi saata. Uuri juba ostmisel, millised on kauba tagastamise tingimused. Oluline on teada, kes maksab tagasisaatmise eest. Vaata, kuidas pakki tagastada.2. Kuidas paki vastuvõtmisest loobuda?
Kui tead juba pakiteadet saades, et Sa ei soovi seda pakki vastu võtta, siis ära mine pakile järele. Pärast hoiuaega saadame selle saatjale tagasi. Kui kuller helistab, võid talle kohe öelda, et ei soovi pakki vastu võtta. Sel juhul saadame selle saatjale tagasi. -
MILLISES MÕÕDUS ON PAKIAUTOMAATIDE KAPID?
Pakiautomaadiga on võimalik saata kuni 30 kg saadetisi. Valida saad kolme suuruse vahel (S, M või L). Kappide maksimaalsed mõõdud (kõrgus, laius, pikkus) on:
S* 9 x 38 x 64 cm
M 19 x 38 x 64 cm
L 39 x 38 x 64 cm
*Saadetise minimaalsed lubatud mõõtmed on 9 cm (laius) x 14 cm (pikkus).
-
Millal mu kiri kohale jõuab?
1. Kui riigisisene kiri on postitatud kirjakasti või postiasutuse kaudu enne selle hiliseimat tühjendusaega, siis jõuab kiri saaja postkasti järgmisel tööpäeval. Tähitud kirja anname saajale üle 3 tööpäeva jooksul. Kui kirja üleandmine ei õnnestu, jätame saajale teate ja ta saab kirja 15 kalendripäeva jooksul kätte postkontorist.
Rahvusvaheline kiri jõuab saaja postkasti keskmiselt 3–5 päeva jooksul, kuid on see võib riigiti erineda.
Vaata täpsemaid kohaletoimetamisaegu2. Kus maal on saadetis?
Kui tegemist on tähitud saadetisega, saad kirja teekonda jälgida. Selle jaoks on Sul vaja saadetise vöötkoodi, mis on kirja vormistamisel antud saatjale. Kui oled kirja saaja, pöördu vöötkoodi saamiseks saatja poole.
Jälgin saadetise teekonda
Kui saadad rahvusvahelist tähitud kirja, siis paraku ei paku kõik riigid tähitud kirja liikumise jälgimise võimalust. Vaata, millised riigid ei paku tähitud kirja teekonna jälgimist.3. Kui eelpoolsed tegevused tulemust ei anna, asume Su tähitud kirja otsima.
Tasub teada, et järeleotsimise avaldust saad esitada kuni 6 kuu jooksul pärast saadetise posti panemist. Rahvusvahelise saadetise puhul esita järeleotsimise avaldus, kui saadetis pole jõudnud 1 kuuga sihtkohta. Rahvusvahelise saadetise järeleotsimise avalduse saab esitada ainult lähteriigis ehk ainult saatja. Kui oled saadetise saaja, pöördu selleks saatja poole. Järeleotsimist on võimalik teha ainult tähitud saadetistele.
Järeleotsimise avaldus -
Milliseid esemeid tohin posti teel saata?
1. Posti teel eritingimustega ja keelatud esemete üldinfo leiad
erinõuetega saadetiste nimekirjast.
Rahvusvaheliste saadetiste puhul sõltuvad piirangud sihtriigist.
Populaarsemate välisriikide täpsem infoDetailse info sihtriigi nõuete kohta leiad rahvusvaheliste saadetiste lühiteatmikust.
-
Kuidas saan vältida saadetise kahjustumist?
1. Pakenda oma saadetis nii, et see transportimisel viga ei saaks.
Selleks, et vältida saadetise vigastumist, vaata nõuandeid ja soovitusi.2. Vajadusel vali juurde sobivad lisateenused.
Näiteks tähitud saadetise puhul vali juurde kindlustus.
Kirja lisateenused
Rahvusvahelise tähitud kirja lisateenused -
Millal jõuab üleantud ärikiri kandesse?
Samal päeval üle antud ärikirjadena käsitletakse kirju, mis on enne kokkulepitud kellaaega postiasutuses vastu võetud ning mille vastuvõtuaeg ei ole postiasutuse sulgemisajast hilisem.
Tallinna Sorteerimiskeskuses (Pallasti 28) on saadetiste üleandmise hiliseim kellaaeg 17.00. Ärikirjade puhul, mis antakse üle pärast Eesti Posti poolt kehtestatud hilisemat üleandmise aega, loetakse üleandmise päevaks järgmine tööpäev.
-
Müügiarvete edastamise probleemid
1. Kuidas leida müügiarvete alt arved, mis on saanud vea ja pole panka jõudnud?
Avage Müük-> Müügiarved ja otsige arveid arve oleku järgi. Selleks sisestage Arve kuupäev, millest alates arveid otsite ning Olek lahtrisse valige ’Vigased’. Seejärel klõpsake nupul Otsi.2. Kas ma saan e-maili teel teavituse, et e-arve pole panka jõudnud?
Kui arve pole panka jõudnud, siis ilmub selle kohta veateade igale müügiarvele oleku ette (punase i märgina). Selleks, et saada veateavitust ka e-mailile, tuleks seadistada oma e-maili aadress Üldinfo-> Seaded-> Ettevõtte seaded-> Müügiarved-> ’Müügiarve ebaõnnestunud edastuse teavitus saadetakse e-maili aadressile:’ lahtrisse sisestage e-maili aadress.3. Müügiarve ei jõudnud panka ja saab vea ’müüja vigane või vale (PayToName), saab kontrollida juhul, kui müüja pank on sama kui maksja pank?
E-arvete vastuvõtmisel kontrollib pank arve väljastaja ning makse saaja nime vastavust pangakontoga. Et arved jõuaksid tõrgeteta panka, kontrollige, et eArvekeskuses ning pangas oleksid teie ettevõtte nime kirjapildid identsed. Soovitame alati kasutada äriregistris kasutatavat kirjapilti.
Juhul, kui Teie ettevõtte nime kuju pangas ei vasta Äriregistris olevale nimekujule, soovitame korrigeerida Teie ettevõtte nime pangas. Kõigis pankades on selleks olemas vastav protseduur. Vajadusel saate kindlasti abi oma panga infoliinilt.
Ettevõtte nime saate eArvekeskuses muuta avades Üldinfo-> Seaded-> Ettevõtte seaded. Pärast muudatuste tegemist tuleb eelnevalt koostatud vigased arved kustutada ja seejärel arved uuesti importida/sisestada ning panka saata.4. Müügiarvel on viga ’faili struktuur vigane või vale’. Mis on valesti?
Kontrollige, et arvel oleks kõik kohustuslikud väljad täidetud. Panka saadetaval arvel peavad olema täidetud järgmised väljad: Arve saaja, Registri-/isikukood, Arve nr, Arve kuupäev, Maksetähtaeg. Arvereidadel peab kindlasti olema täidetud Teenus/kaup lahter koos Summa lahtriga. Arveridadele ei saa sisestada ainult teksti, jättes summa lahtrid tühjaks. Arve lõppsumades peab olema KM-ta kokku, Käibemaks kokku ja Arve summa kokku.
Arvel muudatuste tegemiseks avage arve valikuga Tegevused -> Muuda ja tehke vajalikud parandused. Seejärel tuleb arve uuesti panka saata vajutades nuppu Salvesta ja saada.5. Müügiarve pole panka jõudnud ja arvel veateade ’e-arve adressaadil puudub elektrooniline võimalus arve presenteerimiseks (internetipank vm puudu või suletud)’?
Olete panka edastanud täis presenteerimisega arve, arve saajal on olemas arvelduskonto, kuid puudub internetipank arve vaatamiseks. Sellisel juhul tuleb panka saata piiratud e-arve.
Arvel muudatuste tegemiseks avage arve valikuga Tegevused -> Muuda. Saatmisviiside juures tuleb valida Internetipanga järel rippmenüüst ’E-arve’ asemele ’Piiratud e-arved’ ning arve uuesti panka saata.6. Müügiarvele on tulnud teade ’e-arve adressaadil puudub elektrooniline võimalus arve presenteerimiseks (internetipank vm puudu või suletud), aga arve serviceId-le on sõlmitud püsimakse teenuse leping’?
Olete panka edastanud täis presenteerimisega arve, arve saajal on olemas arvelduskonto, kuid puudub internetipank arve vaatamiseks. Sellisel juhul tuleb panka saata piiratud e-arve. Piiratud e-arve on aluseks maksekorraldusele või e-arve püsimakselepinguga tasumiseks. Antud teade ütleb, et arve saajal on püsimakse teenuse leping olemas ja panka tuleb edastada piiratud e-arve.
Teade on informatiivne ja antud arvet ei pea uuesti panka edastama. Järgmisel korral arvet edastades tuleb Saatmisviiside juures valida Internetipanga järel rippmenüüst ’E-arve’ asemele ’Piiratud e-arved’.7. Müügiarvel veateade: serviceId vigane või vale (ei vasta müüja lepingule)?
Kontrollige, et müügiarvele oleks sisestatud Maksetunnus ja see vastaks Teie poolt seatud tingimustele. Tehke arvel parandus valikuga Tegevused-> Muuda ning edastage arve uuesti panka.8. Veateade ’müüja leping puudu/blokeeritud’?
Veateade viitab sellele, et pank, kuhu soovite arvet edastada, ei ole veel aktiveerinud e-arvete edastust panka. Proovige arvet uuesti saata järgmisel päeval. Müügiarvete nimekirjas saate arve järel valida Tegevused-> Saada uuesti.9. Veateade ’bankErrorCode.WRONG_PAYMENT_DUE_DATE’?
Veateade viitab sellele, et arvel, mida soovite panka saata, on maksetähtaeg möödas. Kontrollige üle arve maksetähtaeg, tehke vajadusel parandused ning edastage arve uuesti panka.10. Veateade ’bankErrorCode.NOT_STANDARD_PAYMENT_REF_ID’?
Palun kontrollige arvel oleva viitenumbri õigsust. Avage arve müügiarvete nimekirjas valikuga Tegevused-> Muuda, korrigeerige või kustutage vale viitenumber ning vajutage lehekülje allosas Salvesta ja Saada.
-
Müügiarvete koostamine
ja importimine1. Kuidas koostada müügiarveid e-teeninduses?
Müügiarveid on võimalik e-teeninduses koostada käsitsi, saata otse majandustarkvarast või importida. Importida saab arveid kolmes formaadis: E-arve formaadis (XML), HansaWorldi majandustarkvara formaadis või Excelist.2. Kuidas müügiarveid Excelist importida?
E-teenindus toetab üherealiste arvete importi Exceli failist, mille näidise leiad valiku Müük > Arved failist alt.
Excelis tuleb iga arve info sisestada failis üksteise alla alates kolmandast reast. Korraga saab importida maksimaalselt 200 üherealist müügiarvet. Esimese tulba lahtrisse sisesta oma arvelduskonto number ehk see konto, kuhu summa laekub. Maksetunnus (lahtris G) on kas viitenumber või korterinumber või muu unikaalne tunnus, mis eristab kõiki kliente ja mille nad on e-arve tellimisel samuti märkinud maksetunnuseks. Kõik failis toodud lahtrid peavad iga arve kohta olema täidetud. Kui failis on info puudu, siis importimine ebaõnnestub.
Müügiarvete importimiseks vali Müük > Arved failist ning vali eelnevalt koostatud Exceli fail ja käivita import.
Tasub teada!
Enne arvete importimist Excelist veendu, et Sinu asutusele on aktiveeritud e-arve tellimused ja oled ära täitnud arve saajate eelistused arve tellimiseks. E-arve tellimused on vajalikud selleks, et Excelist imporditud arvetele tuleks automaatselt juurde saatmise kanali info (pangakonto number, kuhu klient on arve tellinud).3. Kuidas müügiarvele arve saatmise kanaleid märkida?
Kui Sinu asutusele on aktiveeritud E-arve tellimused ja oled ära täitnud arve saajate eelistused arve tellimiseks, lisanduvad saatmise kanalid arvetele automaatselt. Kui Sa ei kasuta e-arve tellimusi, siis tuleb igale arvele peale importi või arve käsitsi sisestamist ise juurde lisada saatmise kanali info.
Kui arved saadetakse otse ERP -ist koos arve saatmise kanalitega, siis e-arve tellimustes olevat infot ei võeta arvesse.4. Mitu päeva enne esimese PMLi maksepäeva pean arved edastama panka?
Arved tuleb e-teeninduses panka edastada soovitavalt 4 päeva (minimaalselt 3 päeva) enne PML-i maksepäeva.
-
E-arvete tellimused
ja kliendid
1. Kuidas E-arve tellimustest leida uute klientide infot?
Ava E-arve tellimused-> Klientide tellimused ja otsi kuupäeva alusel kõigi tellimuste seast.2. Kuidas lisada e-arve tellimustesse uusi kliente?
E-arve tellimuste lisamise kohta leiad juhendi siit
Kasulikud viited
- E-post: finance.help@omniva.ee
Arvete halduse infotelefon: (+372) 664 3311
-
REKLAAMIST LOOBUMINE
Pärast kleebise paigaldamist ei jõua Sinu postkasti enam aadressita postimüügikataloogid ning kaupluste jt ettevõtete aadressita reklaampakkumised. Aadressita reklaami hulka ei kuulu riigi ja kohaliku omavalitsuse avaliku teabega materjalid ning otse Sulle saadetavad reklaamlehed – need jõuavad Sinu postkasti ka edaspidi.
Reklaamist loobumise kleebise postkastile saab tellida vaid postkasti kasutaja. See tähendab, et näiteks korteriühistu sellist tellimust omanike eest teha ei saa.
Reklaamist loobuda saad ka endale lähimas postkontoris. Kleebis saabub Su postkasti 10 tööpäeva jooksul alates avalduse esitamise kuupäevast. Kui oled kleebise kätte saanud, siis palun paigalda see kirjakandjale nähtavasse kohta. Pärast kleebise paigaldamist Sinu postkasti enam aadressita reklaami ei panda.
Uue kleebise saad tellida ka siis, kui Sinu postkastil on juba reklaamist loobumise kleebis, kuid see on kulunud, katkine, ebakorrektse välimuse või sobimatu sisuga (me ei aktsepteeri kleebiseid, mis seavad piiranguid reklaami sisule).
Kui soovid paigaldada ise enda reklaamist loobumise kleebise siis palun esita meie avaldus ja lisa kleebis 10 päeva jooksul. Siinkohal tuleb arvestada, et kleebisel peab olema selgelt arusaadav, et soovid reklaamist loobuda ning mis ei sea piiranguid reklaami sisule.
Kui soovid, et reklaampakkumised taas Sinuni jõuaksid, siis eemalda reklaamist loobumise kleebis postkastilt. Andke oma soovist teada Omniva kodulehel oleva vormi kaudu, märkides välja "Soovin reklaami saada" või teavita oma aadressist Omniva klienditeenindust telefonil 661 6616 või e-posti aadressil info@omniva.ee.
Teavet isikuandmete töötlemise kohta leiate AS Eesti Post kliendiandmete töötlemise põhimõtetest, mis on kättesaadav siin.
-
REKLAAMITEENUSE KOHTA INFO SAAMINE JA HINNAPÄRINGUD
1. Kui soovite infot reklaamiteenuse kohta.
Info, tüüptingimused, hinnakiri ja muud abimaterjalid reklaamiteenuse kohta leitavad Omniva kodulehelt
Täpsustava või konkreetsema info saamiseks (nt hinnapäringud vms):
• olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole
• Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või aadressile otsepost@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673.2. Soovite teha meie kaudu aadressita reklaami postituse ja soovite teada kindla piirkonna postkastide koguseid.
• Omniva kodulehel on aadressita reklaami postituse tarbeks postkastide kogused ja postituspiirkondade kaart aadressil www.omniva.ee/ari/reklaam: „Postkastide kogused aadressita reklaami tellimiseks“ ja „Aadressita reklaami postituspiirkondade kaart“.
• Kui soovite postkastide koguste kohta täpsemat infot:
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või aadressile otsepost@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673.3. Soovite teha meie kaudu aadressiga reklaami postituse, kuid teil puudub saajate andmebaas ning soovite meie kaudu valitud sihtgrupile reklaami saata.
• Küsi just Teile sobivat lahendust, esitades andmed meie kodulehe kaudu aadressil www.omniva.ee/otsepost
• Kui soovite täpsemat infot või tekib lisaküsimusi:
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole info saamiseks
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või aadressile otsepost@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673.4. Olete meiega kokkuleppe teinud reklaami postituseks ja soovite edastada meile reklaami kandeks tellimiskirja.
Tellimiskiri palun edastada oma kliendihaldurile või e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee
• Soovite saada tellimiskirja, reklaamsaadetiste saatelehte, aadressiga reklaami tsoonikalkulaatorit või pakendamise juhendit.
Abimaterjalid on leitava Omniva kodulehelt www.omniva.ee/abi/arikliendile#reklaam
• Kui soovite täpsemat infot või tekib lisaküsimusi:
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole info saamiseks
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673.5. Soovite teada, kas läbi Omniva e-teeninduse on võimalik teha reklaami tellimust.
Läbi e-teeninduse ei saa reklaami tellimust vormistada. Selleks tuleb pöörduda järgnevalt:
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole info saamiseks
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või aadressile otsepost@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673.6. Soovite Omniva kodulehel bänneriga enda teenust reklaamida.
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole info saamiseks
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või aadressile otsepost@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673.7. Soovite esitada meile pretensiooni reklaamkande kohta.
Teil on õigus esitada kaebus tellitud reklaamiteenuse kohta kirjalikus vormis või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-kirjaga) hiljemalt 5 (viie) tööpäeva jooksul arvates Posti poolt reklaamsaadetiste edastamise lõppkuupäevast saajatele koos konkreetsete aadressidega.
Rohkem infot reklaamiteenuse tüüptingimustes.
Kui soovite lisainfot või tekib lisaküsimusi:
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole info saamiseks
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673. -
AADRESSITA REKLAAMI POSTITAMINE AINULT POSTKASTIDESSE, MITTE KORTERMAJADES ASUVATELE ALUSTELE/STENDIDELE
1. Miks ei postitata aadressita reklaame enam kortermajades asuvatele alustele/stendidele?
Muudatuse aluseks on Konkurentsiameti seisukoht, et korteriühistu ei saa postkasti kasutajate eest otsustada, mida pannakse korteriomaniku postkasti ja mida mitte. Iga postkasti kasutaja väljendab ise oma soovi. Tarbijakaitseametiga on kokku lepitud, et kui postkasti omanik ei soovi aadressita reklaami, paigutatakse postkastile vastav kleebis. Selle alusel töötavad kõikide kandeteenuste pakkujate kirjakandjad ning see tagab soovimatu reklaami postkastidesse mittejõudmise.2. Mis ajast ei postitata aadressita reklaame enam kortermajades asuvatele alustele/stendidele?
Alates 2017 aasta novembrist hakkasime järk-järgult Tallinna linnaosade kaupa reklaami ainult saajate postkastidesse postitama. Alates 2018 aasta veebruarist postitame reklaamsaadetisi Tallinna linnas ja alates 2019 aasta kevadest mujal Eestis üksnes postkastidesse, millel ei ole reklaamist loobumise kleebist (postkasti jõuab alati avalik teave (nt linnaosa leht) ja adresseeritud post). Erand on veel Ida-Virumaa teatud piirkonnad: seal asuvad postkastid ei võimalda reklaamsaadetisi kvaliteetselt postitada.3. Millal Omniva teavitas KÜ-sid, et alates 2017 aasta novembrist enam reklaame ei postitata kokkulepitud asukohta, vaid postkastidesse?
Saatsime kõikidele Tallinna korteriühistutele 2017 aasta septembris paberil teavituse, mis pidi jõudma kõikide korteriühistu esindajate postkasti, kellega oli vastav kokkulepe tehtud. Teavituses oli selgitus, miks me enam alustele ei postita ning palusime kõikidele KÜ liikmetele vastav info edastada. Samal ajal saadeti ka teistele vastav info, et järk-järgult läheme kogu Eestis sellele süsteemile üle.4. Kas Omniva kleebis vabastab ka teiste reklaamikandjate reklaamist?
Jah, reklaamist loobumise kleebisega peavad arvestama kõik reklaamikandjad ning aadressita reklaame postkasti postitada ei tohi. Postitatakse ainult tellitud post (k.a aadressiga reklaam ja avalik teave). -
AADRESSIGA REKLAAM
1. Kas saadetisel peab kindlalt peal olema saatja andmed?
Aadressiga reklaamsaadetis peab olema varustatud saatja aadressiga või tagastusaadressiga.2. Milline märge peab olema Teie poolt saadetaval aadressiga reklaamil?
Aadressiga reklaamsaadetis tuleb märgistada tähisega OTSEPOST, REKLAAM POSTI TEEL või REKLAAM.3. Miks ei ole Teie poolt saadetud aadressiga reklaam/kataloog jõudnud saajani?
> Palun esmalt kontrollida, kas Teie andmebaasis on saajal õige aadress ning kõik vajalikud aadresskomponendid olemas. Seoses haldusreformiga paljud aadressid muutusid (nt postiindeks; valla nimi jne) ning alates 01.10.2018 vanade aadresskomponentidega post suunatakse Omniva poolt võimalusel saatjale tagasi (vastavalt tellimuses tehtud kokkuleppele).
> Palun kontrollida, kas postituse nimekirjas oli just see konkreetne saaja.
> Kuna tegu lihtsaadetisega, siis saadetise liikumist ei ole võimalik jälgida.
> Kui soovite lisainfot, siis:
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole info saamiseks
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673 -
AADRESSITA REKLAAMSAADETISED POSTKASTIS KOMPLEKTINA
Augustist hakkas meil tööle uus reklaami sorteerimise liin, mis on esmakordselt Baltimaade postiettevõtetes kasutusel, kuid aastaid kasutusel juba nt Soomes ja Rootsis. Antud liin on valmistatud Šveitsis ja tegemist on liiniga, mis on reklaami komplekteerimise lipulaev. Antud liin komplekteerib reklaamid postkastide põhiselt, mis annab kirjakandjatele võimaluse tööle saabudes oma komplektid koheselt kaasa võtta, mitte nad ei pea reklaame esmalt käsitsi komplekteerima hakkama (just maapiirkonnas). See aga omakorda tähendab seda, et reklaam jõuab Teie postkasti kiiremini.
Üks muudatus ongi just see, et erinevad reklaamid on omavahel kahe teibiga ühendatud komplektideks. See tähendab seda, et kirjakandja saab võtta reklaame pakkidest postkasti põhiselt ning ei pea postkastide ees eraldi reklaame loendama. Mujal maailmas on kasutusel nii kilesse või teise reklaami vahele pakendamine kui ka reklaami komplekteerimine eraldi paberi vahele. Teibiga ühendatud komplektid on kõige ökonoomsemad ning kliendile rohkem märgatavad. Lisaks on teip kergesti eemaldatav ning ei kahjusta alumist ega pealmist reklaami. Vahel olevad reklaamid on vabad.
Varem tegi meie endine masin samuti komplekte, komplekteerides reklaamid ühe kindla reklaami vahele (valik juhuslik), mida kutsusime kaaneks. Iga postkasti ees pidi postikuller kaane eemaldama ja reklaami postkasti postitama üksteise peal. Nüüd hoiavad komplekti koos mitte kandes olev reklaam vaid need samad teibid. See aga omakorda tagab kvaliteedi, et ükski reklaam ei ole teise vahel, kui komplekt jõuab postkasti. Endiste masinatega suutsime komplekteerida ainult pooled reklaamid Eestis, kuid nüüd on meil võimekus teha seda üle Eesti.
-
MUU
1. Soovite oma reklaamsaadetist postitada perioodilise väljaande vahel(nt ajakiri; päevaleht).
Selleks tuleb Teil pöörduda väljaande kirjastuse poole.
* Kui ülalpool puudub mõni küsimus või Te ei saanud oma küsimusele vastust, siis palun võtta ühendust:
- olete meie lepinguline klient, siis palun pöörduge oma kliendihalduri poole
- Teil puudub meiega lepinguline suhe, siis palun pöörduda info saamiseks e-maili aadressile kliendihaldus@omniva.ee või helistage kliendihalduse telefonile 664 3673
-
Milliseid pakke tuleb tollis deklareerida?
Kui saadad paki või maksikirja väljapoole Euroopa Liitu või Euroopa Liidu omavalitsusliku piirkonda, tuleb alati saadetisele lisada tollideklaratsioon.
Tollis tuleb saadetis vormistada ka ajutise väljaveo korral – näiteks kui saadad kauba näitusele või garantiiremonti. Loe lähemalt siit. -
Kui kaua hoitakse saadetist tolliterminalis?
Seadusest tulenevalt tohib Omniva hoida saadetisi tolliterminalis kuni 30 päeva. Pärast 30 päeva möödumist saadetakse saadetis saatjale tagasi.
Kui saatja on teatanud, et ta ei ole nõus saadetist tagasi võtma, siis suunatakse see hävitamisele. -
Milliseid kaupu on keelatud tellida?
Keelatud saadetiste kohta leiad infot siit.
-
Mida järgida toote tellimisel?
Osa internetimüüjate tellimiskeskkondades on märge, et hind sisaldab kõiki makse (sh impordimakse). Enamasti kehtib see vaid üksikute transpordiettevõtete kohta, kellega on kaupmees teinud lepingu. Kui lepingut vedajaga sõlmitud ei ole, tuleb vaatamata lubadusele kauba kättesaamiseks tasuda maksud.
-
Mida tähendab, et deklaratsioon on vabastatud? Millal võin pakile järele tulla?
Reeglina liigub saadetis välja sõltuvalt postisaadetise liigist kas kuller-, postkontori- või kandeteenusega. Kõik saadetised, mille tollivabastuse info laekub tolliterminalile enne kella 14, väljastatakse sama päeva õhtul.
Kõik saadetised, mille tollivabastuse informatsioon saabub terminali peale kella 14.00 saadetakse välja järgmisel päeval. Saadetised suunatakse aadressijärgsesse postiasutusse (postipunkt, postkontor, pakiautomaat). EMS saadetised toimetab kohale kuller.
-
Millisel juhul tuleb tollis deklareerida EÜ-tähisega saadetist?
Tollideklaratsioon tuleb esitada kahel juhul.
1. Kaup on tellitud EÜ riigist, kuid kauba päritolumaa on väljaspool EÜd, nt Hiina, USA, Taiwan, Singapur jne.
Kui tootja paneb kauba teele oma lähteriigist, saabub see Eestisse kui EÜ väline kaup, mis kuulub deklareerimisele ja maksustamisele. Pahatihti ei anna internetipoed ostjale sellekohast infot ja tellija eeldabki ekslikult, et kaup saabub EÜ seest ning ei kuulu maksustamisele.2. Teine põhjus on nn kaubatransiit, kus tootjad panevad Sinu saadetise teele kaubana, ning läbides transiidina mõne EÜ riigi postiettevõte, saab ta seal postisaadetise staatuse.
Ka jälgimisnumbrid (tracking number) sisaldavad sel juhul selle EÜ riigi tunnust (eriti palju on saadetisi, mis liiguvad läbi Rootsi, Hollandi, Saksamaa), tekitades eksliku mulje, justkui oleks kaubad sellest riigist saabunud. Tegelikkuses on tegu EÜ välise kaubaga, millele EÜsse sisenemise riigis (transiitriigis) tollitoiminguid ei rakendatud ning saadetis tuleb seega deklareerida ning maksustada sihtriigis – antud juhul Eestis.
Transiitriigi postiettevõte tähistab sellised saadetised kollase kleebisega, mis näitab sihtriigi postiasutusele, et sellistel saadetistel pole EÜ sisese kauba staatust ning nendega tuleb läbi viia tollitoimingud. -
Miks tuleb saadetisele (sh kingitusele) määrata väärtus?
Eesti seaduste kohaselt tuleb kõikidelt EÜ välistest riikidest saabuvatelt saadetistelt (k.a kingitustelt) tasuda importmaksud juhul, kui saadetise väärtus ületab maksuvaba piiri (eraisikutel kingituste puhul 45 eurot). Seega tuleb iga saadetise puhul määrata selle tolliväärtus ja kirjeldada selle saadetise sisu, ka siis kui tegu on kingitusega.
Kui kommertssaadetiste väärtust tuvastatakse saatedokumentide (arve, tellimuse kinnitus jms) kaudu, siis eraisikult eraisikule lähetatud saadetiste puhul sellised dokumendid puuduvad. Sellisel juhul määrab saadetise väärtuse saatja. Mida detailsemalt on seal lahti kirjutatud paki sisu, seda suurem on tõenäosus, et tasutav maksusumma tuleb soodsam (tulevad arvesse maksuvabad piirmäärad).
Kui saadetisel ei ole väärtust märgitud, väärtus ületab maksuvaba piirmäära või on väärtus saadetise sisu arvesse võttes ebaharilikult madal, siis suunatakse saadetis tolliterminali, kus see jääb ootama täiendava info esitamist ja deklareerimist. -
Mida teha, kui saatja pole saadetise väärtust määranud ja saaja ei oska saadetise väärtust hinnata?
Juhul kui saaja saab saadetise, millel puudub väärtus ja saaja ei oska seda hinnata, siis täidab saaja kokkuleppel tolliinspektoriga vormi, kus hindab oma parima teadmise või eelnevate kogemuste põhjal saadetises sisalduvate asjade väärtuse ning lähetab selle tolliinspektorile. Kui tolliinspektor kinnitab dokumendi sobivuse, siis saadetis deklareeritakse või vabastatakse tollikontrollist ilma kirjaliku deklareerimiseta.
NB! Omniva tolliagentuuril puuduvad volitused saadetise väärtuse määramiseks ning saatja või saaja deklareeritud väärtuse hindamiseks. Neid hinnanguid saab anda vaid Maksu- ja Tolliameti tolliinspektor, kes langetab otsuse.
-
Miks ma pean esitama saadetise väärtust tõendava dokumendi, kui pakikaardil on saadetise sisu kirjeldus ja selle maksumus?
Täiendavat infot saadetise väärtuse kohta küsitakse juhul, kui pakile märgitud info on liiga üldine või saadetise väärtus ei ole tõene ning selle põhjal ei ole võimalik saadetist deklareerida. Seetõttu nõuab Maksu- ja Tolliamet saadetise saajalt täiendavaid andmeid, mis võimaldavad üheselt tuvastada saadetise sisu ja väärtuse.
-
Kas saadetise väärtust saab tõestada maksekorralduse koopiaga?
Reeglina maksekorraldust maksumust tõendava dokumendiga ei samastata, kuna maksekorraldusega pole enamasti võimalik tõestada, et tasuti just selle konkreetse kauba eest.
-
Ostsin eBayst eraisikult toote. Mille alusel tõestan toote väärtuse?
eBayst on võimalik võtta tellimuse kinnitus, mille abil saad tõestada kauba väärtuse.
-
Mis juhtub saadetisega, kui see sisaldab muuhulgas ka keelatud asju? Kas kogu saadetise sisu saadetakse tagasi või ainult keelatud kaup?
Kui saadetis sisaldab keelatud asju, siis on saajal õigus loobuda saadetise vastuvõtmisest. Sel juhul saadetakse saadetis tagasi või hävitatakse tolli järelevale all.
Kui osa saadetisest vastab kõigile deklareerimise tingimustele, siis on võimalik saadetis jagada osadeks ja deklareerida vaid see osa, mis on maale lubatud. Tollimaksud tasutakse sel juhul lubatud saadetiste eest. Saadetise jagamise korral tuleb arvestada täiendavate tolliformaalsustega. Kõik sellega seotud kulutused tuleb kanda saadetise saajal. -
Mis on intellektuaalse omandi rikkumine? Mis sellisel juhul saab tellitud kaubast?
Kui tolliametnikud avastavad kontrolli käigus, et Sinu saadetises võib sisalduda intellektuaalse omandi õigust kahjustavat kaupa, siis Maksu- ja Tolliameti teatise alusel peetakse see kaup kinni ja saadetakse ekspertiisi. Kui ekspertiisi tulemusel leitakse, et tegu on registreeritud kaubamärgi seadusvastase kasutamisega, informeerib MTA sellest kirjalikult kauba saajat ja hoiustajat. Sellist kaupa saajale ei väljastata ja selline kaup kuulub MTA otsuse alusel tollijärelevalve all hävitamisele.
Omniva tolliagentuur soovitab võltsitud kaupa mitte tellida, sest MTAlt saadud kauba hävitamise teatise puhul tuleb saadetise kinnipidamis-, ladustamis- ja hävitamiskulud hüvitada saajal. Sellisel juhul puudub postiettevõttel igasugune hüvitamiskohustus.
-
Millisel juhul on postiasutusel õigus saadetis avada?
Saadetise avamise aluseks saab olla vaid postiseaduse § 32 lg 1, mis sätestab, et postiteenuse osutajal on suletud saadetise avamise õigus:
1. kahjustatud saadetise sisu kaitsmiseks või selle seisundi fikseerimiseks;
2. postisaadetise kättetoimetamise võimatuse korral saatja kindlaks tegemiseks;
3. postisaadetise tollikontrolli võimaldamiseks.** Selle aluseks on Maksu- ja Tolliameti tolliinspektori korraldus, kusjuures saadetise avab Omniva töötaja ning läbivaatust teeb tolliinspektor.
Avatud postisaadetis märgistatakse, avamise kohta tehakse akt. Avatud postisaadetis (sõltumata avamise põhjusest) suletakse spetsiaalse kleeplindiga, millel on kiri "Avatud tolliformaalsusteks". -
Minu saadetis suunati tollikontrolli. Kaua tollikontroll aega võtab?
Omniva tolliagentuur ise tollikontrolli ei teosta. Tollikontrolli teostab Maksu- ja Tolliamet, kes oma sisemise töökorralduse ja riskianalüüsi kohaselt valib välja täiendavasse kontrolli suunatavad postisaadetised. Kuni kontrolli lõpuni ei ole Omniva tolliagentuuril õigust saadetisi osadeks jaotada ega väljastada. Kui kontrolli lõppedes otsustab MTA, et saadetis vastab kõikidele nõuetele, siis väljastab terminal Sulle saadetise kohe. Juhul kui kontrolli tulemusel otsustab MTA saadetise kinni pidada, siis informeeritakse Sind sellest.
-
Mida teha, kui olen puhkusel ja ei saa oma saadetisele enne tähtaja möödumist järele tulla?
Kui avastad, et saadetis on jäänud deklareerimata ja 30-päevane tähtaeg on ületatud, siis soovitame võtta kohe ühendust Omniva klienditeeninduskeskusega telefonil 661 6616 või meilitsi info@omniva.ee ja teatada soovist saadetis siiski välja võtta.
Kui saadetist pole veel tagasi saadetud, siis püüame Sulle vastu tulles hoiustada seda terminalis deklareerimiseks vajaliku mõistliku aja vältel. Kui kokkulepitud aja jooksul ei saa saadetis deklareeritud, saadetakse see siiski tagasi.
-
Unustasin õigel ajal tollideklaratsiooni esitada, kuid tegin selle ära kohe esimesel võimalusel, ent sain teada, et minu saadetis on juba tagasi saadetud. Kas saan importmaksud ja saatmiskulud tagasi?
Sul on õigus taotleda Maksu- ja Tolliametilt juba tasutud importmaksude tagastamist. Kõik vaidlused tagastatud kauba maksumuse ja saatekulude kohta tuleb Sul lahendada kauba müüjaga. Reeglina on müüja nõus tagastama kauba maksumuse, kuid mitte saatmiskulusid, sest need kulud on saatjal juba kantud.
-
Sain teatise, et MTA on vabastanud minu saadetise. Mis ma edasi tegema pean, et oma saadetist kätte saada?
Kui volitasid oma saadetist deklareerima Omniva tolliagentuuri, siis Sa rohkem midagi tegema ei pea. Peale vabastamist toimetame Sinu paki vastavalt saadetise liigile kohale. Omniva standarditele kohaselt väljastame saadetise ühe tööpäeva jooksul alates saadetise vabastamise info saabumisest.
NB! Kui saadetis jõuab postkontorisse, teavitame Sind sellest SMS-i või kirja teel, kus on info tasumisele kuuluvate maksude ja teenustasude summa.
Kui oled saadetise ise deklareerinud veebis, siis piisab, kui edastad Omniva tolliagentuurile meilitsi teate, kus on kirjas Sulle Maksu- ja Tolliameti saadetud vabastamise viitenumber. Lihtsustatud korras deklareeritud saadetisi saame välja saata ka ilma Sinu e-kirjata.
Kui oled deklareerinud saadetise nn reisijadeklaratsioonina või MTA teenindusbüroos, siis edasta tolliagentuuri e-posti aadressile tolliagentuur@omniva.ee deklaratsiooni koopia (staatus "kaup vabastatud"). -
Kaupa tellides ütles pakisaatja, et kõik maksud on juba tasutud. Miks tuleb saadetis uuesti deklareerida ja tasuda importmaksud?
Mõnede internetimüüjate tellimiskeskkondades on märge, et hind sisaldab kõiki makse (sh impordimakse). Enamasti kehtib see vaid üksikute transpordiettevõtete kohta, kellega on kaupmees teinud lepingu. Kui lepingut vedajaga sõlmitud ei ole, tuleb vaatamata lubadusele kauba kättesaamiseks tasuda maksud.
Osadel juhtudel on kaupmehed pakkunud klientidele välja võimaluse, et klient küll tasub sihtriigis impordimaksud, kuid saadab nende tasumist tõendava maksekorralduse müüjale, ja müüja kompenseerib selle kliendile. -
Soovin saata oma toote EÜ välisesse riiki remonti. Kui toode tagasi saabub, kas pean uuesti tasuma impordimakse?
Juhul kui tegemist on garantiiremondiga, siis impordimaksu tasumise kohustust ei teki. Juhul kui saadad toote remonti ja remonditasu ületab maksuvaba piiri, tuleks enne toote saatmist vormistada ajutise väljaveo deklaratsioon koos hilisema sisseveo kohustusega. Sel juhul toote saatmisel Sinu käest käibe- ega tollimaksu ei nõuta.
Kui ajutise väljaveo deklaratsioon on jäänud vormistamata, tuleb saadetise tagasi saabumisel tõestada, et tegemist on sellesama saadetisega, mille Sa remonti saatsid. Selleks sobivad saatedokumendid ning Sinu kirjavahetus müüja või garantiiremonti teostanud firmaga.
Kui tegu on tavalise remondiga, siis ei tule teist korda impordimakse toote eest maksta. Kuna Sulle on tooteremondina osutatud teenust, tuleb Sul tasuda remondisumma pealt käibemaks. -
Kuidas pean toimima siis, kui saatja on ühe arve peal olevad kaubad pakendanud erinevate saadetistena?
Kui tead ette, et tellimus võib saabuda osasaadetistena, siis peaks tellimust tehes paluma saatjal arvel kajastada osasaadetiste arvu ja võimalusel nende numbreid. Kui seda infot arve väljastamise hetkel pole, peaks saaja juba esimese saadetise saabumise korral teatama tollile, et tegu on esimese osasaadetisega, ja lisama juurde hiljem saabuvate ning temale teadaolevate osasaadetiste arvu, kui võimalik, siis ka saadetiste numbrid.
Seejärel deklareeritakse koos esimese saadetisega kogu tellimus ja makstakse kogu summa pealt impordimaksud. Järgmiste saadetiste saabumise korral nende pealt enam makse maksma ei pea.
Kui on plaanis teha suurem ost, kuid iga saadetise kohta on olemas eraldi tellimus/tellimuskinnitus ja eraldi arve, siis sellisel juhul tõlgendatakse kõiki saadetisi üksiksaadetistena, ja kui nad jäävad alla maksuvaba piirmäära, siis nad kirjalikku deklareerimist ei vaja. -
Olen varem tellinud huuletubakat (snus) ning kättesaamisel pole seni probleeme esinenud. Nüüd näen aga, et minu huuletubakat sisaldav saadetis on märkega „Hõivatud“.
Alates 01.05.2015 hakkas kehtima tubakaseaduse § 24 lg 1, mille alusel suitsuvaba tubakatoote käitlemine on keelatud. Sama paragrahvi lõike 4 alusel on suitsuvaba tubakatoote Eestisse toimetamine posti teel või muul samalaadsel viisil keelatud ning kuulub hävitamisele ettenähtud korras.
-
Mida teha, kui tellisin kuu aega tagasi toote, kuid selle saabumise kohta pole veel teatist tulnud?
Teatis saadetakse välja kohe, kui toode on kaupmehe poolt välja saadetud ja tolliterminali jõudnud. Kui teatist pole sinuni jõudnud, siis on võimalik, et saadetis on Postitolli kontrollis või on tekkinud viga info sisestamisel.
Kui Sul ei ole pakikoodi, siis tasub kauba saatjalt küsida, kas tellimus on välja saadetud. Kui tellimus on välja saadetud ja peaks olema Omnivasse jõudnud, siis helista palun Omniva klienditeenindusse telefonil 661 6616.
Abiinfo
Kasulik info
- Asukohad ja lahtiolekuajad
- Saadetise jälgimine
- Sihtnumbri otsing
- Kontaktid
- Tule tööle!
- Sõlmi ärikliendi leping siin
- Saada tagasisidet Omniva veebilehe kohta!
Telli kuller (ärikliendile)
äriklienditeenindus
PAKIÄRI
- E-R 8.00 – 17.00
- 664 3444
- ariklient@omniva.ee
POSTIÄRI
- E-N 8.00 – 17.00
- R 8:00 – 15.45
- 664 3673
- kliendihaldus@omniva.ee