Tagastusteenus

Viimane läbivaatamise kuupäev: 17. juuni 2025

See on AS Eesti Posti (Omniva) Tagastusteenuse (tagastus.omniva.ee)juurdepääsetavuse avaldus, mis avaldati esmakordselt 17. juuni 2025.

Omnivas väärtustame ja kuulame aktiivselt üksteist, oma partnereid ja kliente. Me julgustame värskeid ja uuenduslikke ideid, mis aitavad meil areneda ja kasvada inimestena, ekspertidena ja ettevõttena. Omniva on pühendunud Euroopa juurdepääsetavuse direktiivi järgimisele ja on võtnud eesmärgi täita IKT-toodete ja -teenuste Euroopa juurdepääsetavusnormi EN 301 549, et parandada juurdepääsetavust kõigi, sealhulgas erivajadustega inimeste jaoks.

See juurdepääsetavuse avaldus põhineb tagastus.omniva.ee juurdepääsetavuse auditil, mille tegi väline hindaja. Mõned tagastus.omniva.ee portaali osad ei ole juurdepääsetavad (loetletud jaotises „Teadaolevad puudused juurdepääsetavuses“) ja Omniva on võtnud endale kohustuse need parandada, et pakkuda kõigile juurdepääsetavat teenust.

Ühilduvus

Tagastus.omniva.ee on loodud ja testitud nii, et see ühildub vähemalt järgmiste abitehnoloogiatega:

  • Chrome’i brauser arvutis koos JAWS ekraanilugejaga;
  • Chrome’i brauser arvutis koos füüsilise klaviatuuriga;
  • Safari brauser iOS-is koos VoiceOver hääljuhtimisega;  
  • Safari brauser iOS-is koos Voice Control hääljuhtimisega;  
  • Safari brauser iOS-is koos füüsilise klaviatuuriga;
  • Brauseri ja operatsioonisüsteemi suumimise ja kirjasuuruse suurendamise võimalused (kuni 200%).

Kontakt

Kui leiate tagastus.omniva.ee veebilehel juurdepääsetavusprobleeme lisaks neile, mis on loetletud jaotises „Teadaolevad puudused juurdepääsetavuses“ või vajate lisateavet, aitab meie spetsiaalne meeskond teid meeleldi. Palun kirjutage aadressil [email protected] või leidke lisaks muid kontaktivõimalusi meie veebilehelt.

Eestis teostab avalike teenuste veebilehtede ja rakenduste kättesaadavuse üle järelevalvet Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet. Nende kontaktandmed leiate nende veebisaidilt www.ttja.ee.  

Teadaolevad puudused juurdepääsetavuses

Siin on nimekiri juurdepääsetavusprobleemidest, mille lahendamise kallal töötame. Me hindame teie kannatlikkust ja vabandame vahepeal tekkinud ebamugavuste pärast!

Üldine nimekiri

  • Kõigil tagastus.omniva.ee lehekülgedel on praegu sama lehekülje pealkiri.
  • Pealkirjad ei ole alati hierarhilises järjekorras. Harvadel juhtudel ei ole pealkirjad märgitud pealkirjadena.
  • Suumimisel võivad mõned elemendid kattuda või muutuda varjatuks ning leht võib muutuda kasutamiskõlbmatuks, kuna mobiilimenüü katab selle.
  • Kui brauseri seadetes suurendatakse kirja suurust, ei suurene kõik tekstid.
  • Mõned tekstid, ikoonid ja sisestusväljad ei pruugi piisavalt eristuda taustast (vähene kontrastsus) ning võivad olla raskesti loetavad.
  • Lehel puudub vahelejätmislink võimalusega navigeerida otse põhisisu juurde.
  • Enamikul interaktiivsetel elementidel puudub nähtav fookuse stiil, kui navigeeritakse klaviatuuri Tab-klahviga.
  • Harvadel juhtudel võib fookus liikuda avatud hüpikakna taha või liikuda ootamatult, nt pärast kuupäeva valiku või valikuelemendi kasutamist.
  • Nähtamatud või suletud navigeerimismenüüd ei ole abitehnoloogiate jaoks korrektselt peidetud.
  • Töölaual puuduvad keele gloobuse ikoonil, nool alla ikoonil ja lipu ikoonil teksti alternatiivid. Mobiilis puudub menüüikooni nupul tekstialternatiiv. Hüpikakna sulgemisikoonide nuppudel puuduvad tekstialternatiivid.
  • Ekraanilugejad võivad välja lugeda mõned ebainformatiivsed pildid ja ikoonid, kuna need ei ole koodis korralikult peidetud.
  • Nuppude olekuid, mis kuvavad või peidavad lisasisu, ei saa alati programmiliselt määratleda.
  • Veateadete ilmumisel ei loe ekraanilugeja neid automaatselt ette.

Lingid

  • Mõned lingid ei ole visuaalselt eristatavad või on märgitud ainult värviga.
  • Omniva logodel päises ja jaluses puuduvad koodis tekstialternatiivid.
  • Väliste linkide ikoonidel puuduvad tekstialternatiivid koodis, mistõttu abitehnoloogiad ei saa aru, et link avaneb uuel vahekaardil.
  • PDF-dokumente avavad lingid ei ole vastavalt märgistatud.
  • Kaupluse logo linkidel puuduvad koodis tekstialternatiivid. 

Otsing

  • Otsingukasti otsinguikooni nupul puudub tekstialternatiiv.
  • Kui sisestada otsingukasti sõna, kuvatakse soovitused, kuid ekraanilugejad ei teata nende ilmumisest. Otsingusoovitus tuleb valida, vastasel juhul sisestusväli tühjendatakse. Mõnes otsingukastis ei saa soovitusi klaviatuuriga valida.  
  • Kui otsingutulemused kuvatakse, ei anna ekraanilugejad sellest teada. 

Vormid

  • Mõnes vormis ei ole sisestusväljad programmiliselt oma siltidega seotud.
  • Mõnes vormis on kohustuslikud väljad tähistatud tärniga (*), kuid need ei ole abitehnoloogiate puhul märgitud kohustuslikeks. Samuti puudub selgitus, et tärniga on tähistatud kohustuslikud väljad.
  • Mõned valiku- ja kombinatsioonikastid ei ole abitehnoloogiate puhul täielikult juurdepääsetavad ega ole märgitud kui „laiendatud“ või „ahendatud“.
  • Mõnes kombinatsioonikasti loendis tuleb mobiilseadmel valikute klaviatuuriga valimiseks sisestada vähemalt üks tähemärk.
  • Kuupäeva valiku kalendrid ei ole abitehnoloogiate puhul juurdepääsetavad.
  • Füüsilise klaviatuuriga mobiilseadmes navigeerimisel ei pruugi kuupäeva valikud olla täielikult nähtavad.
  • Faili üleslaadimise väljad ei ole abitehnoloogiate puhul juurdepääsetavad.
  • Väljadel, kus küsitakse teavet kasutaja kohta, puuduvad automaatset täitmist võimaldavad väärtused või neil on valed automaatset täitmist võimaldavad väärtused.
  • „Tagastuse“ vormis tuleb kõik tärniga (*) märgitud väljad täita, et edasi liikuda. Kui kasutaja klikib „Järgmine“ ilma kõiki kohustuslikke välju täitmata, ei anta tagasisidet.
  • „Tagastuse“ vormis ei ole võimalik programmiliselt määrata, millises etapis kasutaja parajasti on.
  • „Tagastuse“ vormis võib olla nupp „Lisa kirje“. See nupp ei ole abitehnoloogiate puhul juurdepääsetav.
  • „Tagastuse“ vormis ja hüpikakna dialoogides ei ole muutmise, kustutamise, küsimärgi ega sulgemise ikooninupud abitehnoloogiate puhul juurdepääsetavad.
  • „Tagastuse“ vormis on valikud „Soovin tagastada“ ja „Soovin vahetada“ raadionupud, kuid nende rolli ega olekut ei saa programmiliselt määrata.
  • Parooliväljadel on silma ikooniga nupp, mis võimaldab parooli nähtavust muuta. See nupp ei ole abitehnoloogiate puhul juurdepääsetav.

Probleemid konkreetsetel lehtedel

  • Sisselogimislehel kustutatakse e-posti sisestusväli pärast „Unustasid parooli?“ lingile klõpsamist.
  • „Minu tagastuste“ tabelis puuduvad „Otsing“ ja „Sorteerimine“ sisestusväljade koodis sildid ning need ei ole täielikult abitehnoloogiate puhul juurdepääsetavad.
  • „Minu tagastuste“ tabeli ridu ei ole võimalik kõigi abitehnoloogiatega laiendada.
  • Pärast sisselogimist on „Minu tagastused“ ja „Minu seaded“ vahekaardid klikitavad, kuid nende rolli ja olekut ei ole võimalik programmiliselt määratleda.
  • Sisselogimislehel on „Erakliendi sisselogimine“ ja „Ärikliendi sisselogimine“ klikitavad vahekaardid, kuid nende rolli ja olekut ei ole võimalik programmiliselt määratleda.
  • Kaart ja pakiautomaatide asukohtade loetelu ei ole abivahendite puhul täielikult juurdepääsetav. Kui kaardil kuvatakse palju pakiautomaate, võib sellel liikumine olla keeruline.
  • Küpsiste hüpikaken
  • Mobiilseadmes ei ole küpsiste hüpikaken klaviatuuriga juurdepääsetav.
  • Küpsiste seadete ikooninupul on tekstialternatiiv „Ava vidin“, mis ei pruugi olla piisavalt selge. Nupp saab fookuse lehe viimase elemendina.
  • Mõnel informatiivsel ikoonil küpsiste hüpikaknas puudub tekstialternatiiv. Küpsiste hüpikaknas olevate logode tekstialternatiivid võivad olla ebaselged.
  • Küpsiste hüpikaken ei vaheta alati keelt lehel valitud keele järgi.
  • Pärast küpsiste hüpikakna sulgemist võib fookus jääda selle sisse. 

Vali asukoht

Vali keel