Omniva sulgeb venekeelse klienditeeninduse
Alates 1. novembrist sulgeb Omniva Eestis venekeelse klienditeeninduse. See tähendab, et Omniva klienditugi, kodulehekülg, iseteenindus, mobiiliäpp ja pakiautomaadid on alates novembrist saadaval kahes keeles – eesti ja inglise.
Kliente, kes vajavad venekeelset teenindust, sest ei räägi eesti ega inglise keelt, on jäänud väheseks. Samal ajal on märkimisväärselt tõusnud masintõlke tase ja langenud venekeelsete veebikeskkondade külastatavus. Seetõttu pole eraldiseisvate venekeelsete liinide ülalpidamine enam majanduslikult mõistlik.
„See ei tähenda, et Omniva töötajad enam vene keeles ei suhtleks. Kui meie klienditeenindaja oskab vene keelt, siis ta räägib kliendiga hea meelega vene keeles ka edaspidi. Näiteks oskavad kõik meie Ida-Virumaa postiasutuste töötajad vene keelt ja suhtlus piirkonna levinuimas keeles kindlasti jätkub,” selgitas Omniva kommertsjuhi kohatäitja Sven Kukemelk.
„Samuti vastame ka edaspidi venekeelsetele kirjalikele pöördumistele, kuid vastust on edaspidi oodata eesti või inglise keeles. Tänaseks on masintõlke kvaliteet sedavõrd hea, et olgu tegemist kirjaliku vastuse või veebilehega – igaüks saab sisust kenasti aru, kasutades automaattõlke funktsiooni oma kodukeelde,“ lisas Kukemelk.
Muudatusega ei kaasne koondamisi, sest senini venekeelsetel liinidel vastanud klienditoe spetsialistid suunatakse eesti- ja ingliskeelsetele liinidele.
Selle muutusega ühtlustab Omniva lähenemise kolmes koduriigis. Lätis sulgeti venekeelne klienditeenindus 2023. aastal, Leedus pole venekeelset klienditeenindust ega -infot olnud. Nii Lätis, Leedus kui nüüdsest ka Eestis on lisaks riigikeelele klienditeeninduses kasutusel vaid inglise keel kui universaalne rahvusvaheline suhtluskeel.


