Omniva kontserni esimese kvartali tulemused jäävad ootustele alla, ettevõtte tegevust tuleb efektiivsemaks muuta 

30.04.2025
Omniva kontserni esimese kvartali tulemused jäävad ootustele alla, ettevõtte tegevust tuleb efektiivsemaks muuta 

Omniva kontsern avaldas täna oma 2025. aasta esimese kvartali majandustulemused, mis jäävad juhtkonna ootustele alla. Veetud pakkide arv ja müügitulu kasvasid küll märkimisväärselt, kuid posti ja perioodika kande kahjum ning oodatust kiiremini tõusvad tegevuskulud nõuavad edasise kahjumi vältimiseks kiireid muutuseid.  

2025. aasta esimeses kvartalis kasvas Omniva kontserni müügitulu möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 11 protsenti, ulatudes 35,5 miljoni euroni. Pakiteenused ja pakiveomahud suurenesid Balti riikides kokku 17%, mis peegeldab e-kaubanduse jätkuvat kasvu. Esimeses kvartalis tarnis Omniva Balti riikides ja rahvusvaheliselt kokku üle 11,6 miljoni paki. 

„Arvestades, et aasta algus on posti- ja pakiäri hooajalisuse tõttu tavapäraselt nõrgim kvartal, on pakimahud ja müügitulu väga head. Kasvu toetas eriti rahvusvaheliste e-kaubanduse gigantide aktiivne turundus meie turgudel, mille tõttu Aasiast kauba tellimine on veelgi kasvanud,“ selgitas Omniva juht Martti Kuldma.  

Ka rahvusvaheline transiidiäri jätkas väga tugevat kasvu – võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga on transiitpakkide maht kasvanud tervelt 84%. Kokku liikus Omniva abil tänavu esimeses kvartalis 3,3 miljonit transiitsaadetist, mis tõi ettevõttele müügitulu 5,4 miljonit eurot. „Kuigi rahvusvahelist transiidiäri mõjutavad meist olenematud välised tegurid nagu tolliprotseduurid ja ülemaailmsed kaubaveotrendid, võimaldab rahvusvaheline transiidiäri meil kontserni tulusid ja riske oluliselt hajutada,“ sõnas Kuldma. 

Universaalse postiteenuse ja perioodika kandeteenuse osutamine Eestis on Omnivale jätkuvalt kahjumlik  – UPT kahjumiks esimeses kvartalis kujunes 0,7 miljonit eurot, perioodikakande kahjumiks 0,5 miljonit eurot. Perioodika valdkonna kahjumit mõjutab kõige enam varahommikune kojukanne, mis kiirelt kahanevate mahtude juures ei ole kuluefektiivne. 

Lisaks kahjumlikele postivõrgu teenustele mõjutavad kontserni tegevuse kasumlikkust negatiivselt ka aina tihenev konkurents pakiveoturul ja oodatust kiiremini kasvavad tegevuskulud – eriti kullerite transpordikulud Eestis. 

Kvartali lõpptulemuseks kujunes küll 3,2 miljoni eurone kasum (2025. aasta samal perioodil kahjum 1 miljon eurot), kuid seda tänu ajaloolise peakontori, Pallasti tn kinnistu müügile Tallinnas. Kui erakorraline tulu kinnisvara müügist kõrvale jätta, on kontserni esimese kvartali tulemuseks kahjum 2 miljonit eurot – sama tulemus, nagu aasta varem.  

„Pallasti kontori müük paneb alguse Omniva uuele varastruktuurile, kus me ei soovi enam omada kinnismaist vara, vaid investeerida vara müügist teenitud raha otseselt äri toetavatesse lahendustesse, mis kindlustaksid kontserni tulevikku – tegevuse pikaajalist majanduslikku jätkusuutlikkust,“ sõnas Martti Kuldma.   

Tänavu II ja III kvartalis on juhatuse eesmärgiks senisest rangem finantsdistsipliin –  ettevõtte üldkulude vähendamine ja tegevuse efektiivsuse suurendamine. Näiteks on plaanis tööjõukulu kokkuhoid kontoritöö tõhustamise läbi, kullerite marsruutide ja postiringide optimeerimine ning logistikavõrgu korrastamine. „Meie eesmärk on jõuda aasta lõpuks kasumisse, mis on ainus viis tagada ettevõtte majadustegevuse pikaajaline jätkusuutlikkus ning toetada Eesti riigi plaani Omniva erastamisel,“ kinnitas Kuldma.