Logistika tulevik on käes – Omniva toob Eesti tänavatele isesõitvad pakiautod
Omniva toob pilootprojektina Eesti tänavatele mehitamata elektrilised pakiveoautod, mis võiksid muuta viimase miili logistika klientide jaoks kiiremaks, ettevõtte vaatest tõhusamaks ja keskkonnale säästlikumaks. Kolm esimest isesõitvat autot jõuavad Tallinna ja Tartu tänavatele sel nädalal ning katseperiood kestab neli kuud.
„Me ei ole pelgalt postiettevõte – oleme tehnoloogiaettevõte, kes kujundab tuleviku logistikat. Isesõitvad autod on meie jaoks loogiline järgmine samm. Katsetame nelja kuu jooksul, kuidas uus tehnoloogia parandab meie töö efektiivsust, säästab süsinikujalajäljelt ja aitab pakkuda klientidele kiiremat teenust,“ ütles Omniva juhatuse esimees Martti Kuldma.
„Isesõitvad pakiautod on maailma suurlinnades juba kasutusel. Ka Baltikumis saab neist paari aasta pärast uus normaalsus, sest tehnoloogia on selleks küps ja konkureerivaid tootjaid on juba piisavalt palju, et sõidukite hind end ära tasuks. Autonoomsete sõidukite kasutuselevõttu kiirendab kindlasti ka konkurents tööjõuturul,” lisas Kuldma.
Eestis ehitatud indiGO täiselektrilised sõidukid on loodud spetsiaalselt viimase miili pakiveoks linnakeskkonnas. Need liiguvad ettemääratud marsruutidel, väldivad takistusi ja peatavad end täpselt pakiautomaadi juures. Pilootprojektiks valitud autode liikumist jälgib ja ohutuse tagab Omniva peakontoris asuvast keskkonsoolist operaator. Sõidukite maksimaalne kiirus on piiratud 25 kilomeetrile tunnis, mis võimaldab neil liikuda linnatänavail sujuvalt ja ohutult.
Pakiruum mahutab kuni 100 pakki ning see on sõidu ajal lukustatud, ligipääs on võimalik ainult volitatud isikutel kaugjuhtimise teel. Seega on pakkidel isesõitvas autos sama turvaline nagu pakiautomaadis.
„Pilootprojekti lõpuks peaks meil olema selge ülevaade, millised praktilised ja tehnilised tingimused peavad olema täidetud, et isesõitvad pakiautod saaksid oma tööga edukalt hakkama. Hindame sõidukite toimimist talvistes oludes, usaldusväärsust erinevates keskkondades, pakiveo kiirust jms. Kogutud andmed aitavad hinnata, kas selline mudel sobib igapäevaseks kasutuseks ja on majanduslikult põhjendatud,“ sõnas Kuldma.
Kui pilootprojekt on edukas, saab Omniva kaaluda investeeringut poolautomaatsete pakisõidukite laialdaseks kasutuselevõtuks kogu Baltikumis.


