E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovige mõne aja pärast uuesti.
E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovi mõne aja pärast uuesti.

Kirja saamine

Omniva toimetab kirjad Sulle kas postkasti, kodusele aadressile, postkontorisse või Su e-posti aadressile. Loe lähemalt, millised kirjad kuhu jõuavad: 

Postkasti
Lihtkirjad (sh ekspresskirjad ja rahvusvahelised Expres kirjad) mõõtmetega kuni 23 x 33 x 2 cm (pikkus, laius, paksus) toob kirjakandja Sulle postkasti. Suuremad kirjad saad kätte aadressile lähimast postkontorist.
Lisaks võid postkastist leida ka menetlusdokumendi, kui selle väljastamise katsed on ebaõnnestunud ning saatja on soovinud, et väljastaksime selle Sulle seejärel postkasti.
   
KODUSELE AADRESSILE
Kui Sulle saabub tähitud kiri mõõtmetega kuni 23 x 33 x 2 cm, siis toome selle Su aadressile ning anname seal allkirja vastu üle. Teeme ühe kättetoimetamise katse ning kui see ebaõnnestub või kui kirja mõõtmed on suuremad, saad tähitud kirja kätte postkontorist.
Kui Sulle saabub menetlusdokument, siis ka selle toome Su aadressile anname allkirja vastu üle. Menetlusdokumendi puhul teeme kaks kättetoimetamise katset ning kui mõlemad ebaõnnestuvad, siis saad kirja kätte postkastist, postkontorist või tagastame selle saajale vastavalt tema soovile.
 
POSTKONTORISSE
Liht- ja tähtkirjad, mille mõõtmed ületavad 23 x 33 x 2 cm, väljastame Su aadressile lähimast postkontorist ning nendele me kättetoimetamise katset ei tee.
Kui Sulle on mugavam minna kirjale järele mõnda teise postkontorisse, saad kirja ühe korra tasuta ümber suunata.
Kui Sa aga ise postkontorisse kirjale järele minna ei saa, saad volitada kellegi teise sellele järele minema (kui saatja on soovinud kirja väljastamist Sulle isiklikult, siis volitus ei kehti). Loe volitamise kohta lähemalt.
Mugavamaks võimaluseks on aga tellida postkontorisse jõudnud kirjale tasuline kättetoimetamine ning toome selle Sulle koju.
 
POSTKONTORISSE NÕUDMISENI
Kui sul ei ole postkasti või soovid mingil muul põhjusel saada kõik oma saadetised kätte mingist konkreetsest postkontorist, palu saatjal saata kiri Sulle kõige sobivaimasse postkontorisse ning lisada sellele märkus „nõudmiseni“.
Vaata, kuidas nõudmiseni kiri adresseerida.
Kui nõudmiseni saabub pakk või tähitud kiri, millele on saatja märkinud ka Su mobiiltelefoni numbri või e-posti aadressi, saad elektroonilise teavituse saabunud saadetise kohta. Kui need puuduvad või tegu on lihtkirjaga, siis me Sind teavitada ei saa, mistõttu pead käima ise aeg-ajalt postkontoris ning küsima, kas Sinu nimele on saabunud nõudmiseni saadetisi.
 
E-POSTIGA
Kui saatja saadab sulle e-tähtkirja, siis see jõuab Su e-posti aadressile. E-tähtkiri on elektrooniline tähitud kiri ja võrdväärne paberil edastatava tähitud kirjaga. Erinevus seisneb vastuvõtmises – kirjakandja või postkontori asemel saad e-tähtkirja võtta mugavalt vastu turvalises veebikeskkonnas.
Kui Sulle saabub e-tähtkiri, saad e-posti aadressile lingi, mille kaudu pääsed pärast digiallkirja andmist dokumendile ligi.
Lingi algus on: https://documents.omniva.eu/kirjakeskus/letter/, millele järgneb kirja vöötkood (alguses RD, seejärel 9 numbrit ning lõpus EE) ning tähtede ja numbrite kombinatsioon.

Digiallkirja on võimalik anda kas ID-kaardi, Smart-ID või Mobiil-ID abiga, sisestades oma PIN2 koodi.
Omniva e-teenindus kasutab turvalist internetiühendust, kus ID-kaardi, Smart-ID või Mobiil-IDga sisenemine ja digiallkirja andmine on sama turvaline nagu internetipankades.

Allkirja andmisega ei kinnita Sa, et nõustud kirja sisuga, vaid ainult seda, et oled kirja kätte saanud (nii nagu ka paberil saabuva tähitud kirja kätte saamiseks pead kirjakandjale allkirja andma).
E-posti aadressile saadetud linki saad aasta jooksul korduvalt avada.



 

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616