Omniva uudised

28.08
2022

Kuidas tuvastada ärikliendina petukirja?

Aeg-ajalt jõuavad eraklientideni e-kirjad ja sõnumid, milles palutakse paki kättesaamiseks jagada täiendavalt oma isiku- ja finantsandmeid või tasuda saadetiste eest tolli- või kohaletoimetamise tasu. Petukirjad jõuavad äriklientideni arvatavasti sama tihti kui eraklientideni. Üldjoontes on ärikliendid süsteemist teadlikumad ja ei lähe kohe maksma, sest  teatavasti toimetavad nad krediidi alusel. Kogemuste kohaselt helistavad ja küsivad ärikliendid petukirja saades üle, kas sõnum on ikka Omniva poolt saadetud. Kahtlused on põhjendatud, sest need on petukirjad, mille eesmärgiks on varastada sinu identiteet, saada ligipääs sinu pangaandmetele ja rahale. Kuigi kirju saadetakse Omniva nimel, pole meie nendega seotud.

Siin mõned viisid, kuidas tuvastada petukirja:

  1. Võõrapärane meiliaadress või telefoninumber. Omnivast saabuvad sulle kirjad vaid aadressilt [email protected] või sinu ettevõttele määratud personaalselt haldurilt. Kui kiri saabub teistsuguselt aadressilt, hoidu linkidel klikkimisest ja oma isikuandmete edastamisest. Vahel on petturid peitunud näiliselt õigete meiliaadresside taha. Usaldusväärsuse suurendamiseks lisavad nad kirjadele Omniva logo.
  2. Teade, milles palutakse tasuda paki kättesaamise eest. Omniva ei palu kunagi jagada enda panga andmeid ega maksta oodatava paki eest kirja või SMS-i teel. Juhul, kui oled tellinud Omnivalt lunatasuga paki, tasu selle eest alles pakiautomaadi juures või otse kullerile.
  3. Kahtlane link. Tihti palutakse petukirjades klikkida lingil ja jagada oma isiku- või finantsandmeid. Omniva ei küsi sinult kunagi täiendavat informatsiooni paki kättesaamiseks. Seetõttu palume sul hoiduda võõrapärastele linkidele klikkimisest!

Mida teha pettuse ohvriks langemise korral? Kui oled oma andmeid juba jaganud, võta ühendust pangaga ning teavita politseid.
Ja veel kord – kui sa pole pakki tellinud või tegu on võõrapärase numbri või meiliaadressiga, hoidu sellele vastamisest ja oma andmete jagamisest. Vähimagi kahtluse korral võid julgelt ühendust võtta meie ärikliendi toega telefonil 664 3444 või e-maili teel [email protected]

Tagasi
PRESSIKONTAKT
 

E-post: [email protected]

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616