E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovige mõne aja pärast uuesti.
E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovi mõne aja pärast uuesti.
13
05
2021

Välismaalt pakki vanaviisi pakiautomaati tellides võib tekkida probleeme

Kui seni on paljud kliendid välismaalt pakke tellides sisestanud aadressile mõne Omniva pakiautomaadi andmed ning lisanud oma telefoninumbri ning paki seeläbi ka välismaalt pakiautomaadist kätte saanud, siis nüüd võib see kaasa tuua paki tagasisaatmise.
 
Omniva rahvusvahelise segmendi juhi Marita Mägi sõnul töötas selline „nipp“ välismaiste kaupade pakiautomaati tellimiseks mõnda aega üsna muretult, kuid hiljuti on hakanud see skeem aina rohkem probleeme tekitama. „Probleem on selles, et palju posti- ja logistikaettevõtted, kes kaupa vahendavad, ei julge GDPR-i nõuete valguses enam kliendi telefoninumbrit pakile lisada. Sel juhul jõuab välismaalt meile pakk, mille adressaadiks on mõni Eesti pakiautomaat, aga telefoninumbrit, kuhu pakisaabumise sõnum saata, meil ei ole,“ selgitas Mägi. „Mõningatel juhtudel saab kuluka ja aeganõudva käsitöö tulemusel siiski saaja telefoninumbri selgeks teha ja paki teele panna, kuid see nõuab liialt ressursse.“
 
Õnneks on Mägi sõnul siiski probleemile olemas ka positiivne lahendus. „Paar aastat tagasi lansseerisime minu.omniva.ee keskkonna, kuhu kliendid saavad oma eelistatud paki kättesaamise kanalid märkida,“ selgitas Mägi. „Kui kliendile tuleb välismaalt tema koduse aadressiga pakk ja tal on näiteks eelistatud pakiautomaat või automaadid ja oma kodune aadress keskkonnas märgitud, jõuab pakk väga tõenäoliselt siiski kliendi poolt valitud automaati.“
 
Mägi sõnul liiguvad küll koos pakkide andmetega Omnivast läbi tuhandete klientide andmed, sealhulgas telefoninumbrid, kuid ilma kliendi nõusolekuta ei tohi ettevõtte neid salvestada ja kasutada. Siin tulebki appi Omniva loodud kliendikeskkond, kus kliendil on võimalus see nõusolek Omnivale anda, et ettevõte saaks kõik kliendi pakid saata temale sobivasse kanalisse. Paki suunamisel eelistatud kanalisse arvestab süsteem kombinatsiooni kliendi nimest ja telefoninumbrist. Hiljuti arendati välja lahendus, kus telefoninumbri puudumisel arvestatakse ka kombinatsiooni nimest ja kodusest aadressist. Seega jõuavad pakiautomaati ka need pakid, millel telefoninumber on puudu, kuid millele on märgitud kliendi kodune aadress.
 
Omniva sõnul on tellivad kliendid pakiautomaadi aadressile pakke eelkõige suurematelt välismaistelt ostuplatvormidelt nagu AliExpress, Amazon ja eBay. Mägi sõnul tuleks probleemide vältimiseks nende puhul edaspidi kasutada pakkide tellimisel ikkagi kodust aadressi ning märkida minu.omniva.ee oma eelistatud pakiautomaadid.
 
Minu.omniva.ee platvormile lisandub Mägi sõnul sel aastal ka saadetiste deklareerimiskeskkond, kus on võimalik oma kõik välismaalt saabuvad saadetised mugavalt deklareerida. Nimelt 1. juulist tuleb hakata deklareerima ja käibemaksu tasuma kõiki kolmandatest riikidest (näiteks Hiina, USA ja nüüd ka Ühendkuningriik) saabuvaid saadetisi olenemata nende väärtusest. 1. juulini kehtib veel käibemaksuvabastus kuni 22 eurostele saadetistele. 
 

Tagasi

Uudiste loetelu

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: info@omniva.ee Kliendiinfo: 661 6616