21.01
2021

Tollideklaratsioonita ja saatja andmeteta saadetised enam Euroopast välja ei liigu

Uuest aastast tuleb Ülemaailmse Postiliidu (UPU) reegli järgi edastada väljapoole Euroopa Liitu liikuvate rahvusvaheliste saadetistega koos ka elektrooniline info saadetise saaja, saatja ning saadetise sisu kohta. Ilma andmeteta saadetisi teele panna ei saa.
 
Saadetisele lisatud tolliandmete põhjal tehakse otsus saadetise sihtriiki lubamise osas. Seetõttu jäävad edaspidi ilma saatja andmeteta kolmandatesse riikidesse (sh ka Ühendkuningriik) saadetud pakid seisma ning Eestist välja ei ole neid võimalik toimetada.
 
Omniva pakiäri rahvusvahelise segmendi juhi Marita Mägi sõnul on probleem suurim juhtudel kui klient paneb õhukese paki teele kirjakasti kaudu. „Postkontorites teavad klienditeenindajad saadetisi vastu võttes jälgida, et saadetisel oleks kõik vajalik info märgitud ning vajadusel ka kliendilt infot juurde küsida. Kirjakasti puhul ei ole seda võimalik paraku teha,“ selgitas Mägi. „Seetõttu jõuab kas teadmatusest või taotuslikult meieni mõnikümmend kuni sada saadetist kuus, millel puuduvad vajalikud andmed nii saadetise edastamiseks kui ka saatjaga ühendust võtmiseks.“
 
Mägi sõnul peab välismaale saadetavale pakile olema märgitud lisaks saaja andmetele ka saatja andmed. Kolmandatesse riikidesse (sh ka Ühendkuningriiki) saatmisel tuleb täita ka vastav tollideklaratsioon (CN22 või CN23). Lihtsaim viis garanteerimaks, et saadetis on korrektselt vormistatud ning kõik vajalikud andmed lisatud, on see üle anda postkontoris.
 
Saadetised, mis on adresseeritud kolmandatesse riikidesse ehk väljapoole Euroopa Liitu, kuid millel puuduvad saatja andmed ja tollideklaratsioon, hoiustatakse 6 kuud lootuses, et saatja võtab postifirmaga ise ühendust. Kui saatja andmed on aga pakil olemas, kuid puudub vajalik tollideklaratsioon toimetatakse pakk tagasi saatjale.
 
Mägi sõnul moodustavad piisavate andmeteta pakid õnneks väga väikese osa välismaale saadetavatest pakkidest, kuid sellegipoolest tekitavad need märkimisväärsel hulgal lisanduvat käsitööd. „Rääkimata sellest, et klientide saadetised ei jõua saajateni, vaid jäävad seisma ja täiendavaid andmeid ootama,“ lisas Mägi.  

Tagasi

Uudiste loetelu

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616