03.03
2021

Rekordkasumi teinud Eesti Post investeerib postivõrgu kaasajastamisesse

AS Eesti Post 2020.a. esialgsed konsolideeritud majandustulemused
 
AS Eesti Post lõpetas 2020. aasta rekordilise käibe ning ajalooliselt suurima kasumiga, mis võimaldab investeerida tänavu automaatide võrgu laiendamisse ning teenusega klientidele lähemale tulemiseks nii linnas kui maal.
 
Ettevõtte tegi 2020.aastal rekordilise käibe 135,6 miljonit eurot ja ajalooliselt parima kasumi 9,6 miljonit eurot.
 
 „Kuna 2019. aasta lõpetas ettevõte kahjumiga ning keeruline finantsolukord jätkus ka järgneval aastal, iseloomustas 2020. aastat tegevuses suurema efektiivsuse leidmine ning selle saavutamiseks strateegilise muutuse käivitamine,“ selgitas Eesti Posti juhatuse liige Charlie Viikberg. Strateegiliseks muutuseks oli posti- ja pakiteenuse käsitlemine ühtse teenusena, et saavutada logistika mastaabiefekti. Lisaks käivitati protsess liikumaks võrgustikul põhinevatelt kvaliteedinõuetelt teenuse tegelikul kättesaadavusel põhinevatele nõuetele.
 
 „Aasta algas väga keeruliselt seoses likviidsusraskustega, kuid kiiresti käivitatud sisemise efektiivsuse projektid, kokkuhoiumeetmed ja Covid-19 pandeemiast tingitud märkimisväärne e-kaubanduse kasv avaldasid mõju ning ettevõtte pakiteenuste käive kasvas võrreldes 2019. aastaga 41%,“ ütles Viikberg. „See võimaldas kohustused refinantseerida ning alustada uut kasvulainet.“
 
Viikbergi sõnul võimaldab edukaks pööratud aasta ettevõttel tänavu jätkata olulise investeeringuga automaadivõrgu laiendamiseks. „Kui praegu oleme Eestis automaatidega linnadest välja liikudes jõudnud asulatesse, kus on ca 900 inimest, siis uue laienemisega oleme juba ka 700 inimesega kohtades,“ ütles Viikberg.
 
Plaanide järgi laiendab ettevõte käesoleval aastal Baltikumi suurimat pakiautomaatide võrku samas suurusjärgus nagu 2018. aastal, mil Eestisse paigaldati 100 uut pakiautomaati. Laienduse eesmärk on toetada e-kaubanduse jätkuvat kasvu ning pakkuda oma klientidele paremat teenust, sealhulgas ka paljudes piirkondades, kuhu seni automaadid pole jõudnud. Lisaks Eestile paigaldatavatele uutele automaatidele hõlmab laienemine ka Lätit ja Leedut.
 
Lisaks emaettevõttele kasvasid 2020. aastal oluliselt ka kõigi e-kaubandusega seotud tütarettevõtete tulud. Head tulemused kogu Baltikumis ja pakimahtude kasv aitavad Viikbergi sõnul ettevõttel tagada postiteenuste jätkusuutlikkuse Eestis. „,Näeme ettevõtte tulevikku ühtse teenuse pakkujana nii paki, kirja kui ajalehe kättetoimetamisel,“ ütles Viikberg. „Kirjade kättetoimetamine pakkidega samas võrgus tagab logistiliselt mõistlikuima lahenduse ja kuluefektiivsuse.“
 
Eesti Posti hinnangul tagavad ellu viidud strateegilised muutused ettevõttele kasumliku tegutsemise ka 2021. aastal, kuid aasta keskel rakenduvad Euroopa Liidu tolliregulatsioonid avaldavad mõju rahvusvaheliste saadetiste mahule ning võrreldes erakorralise 2020. aastaga tulevad käive ja kasum tõenäoliselt mõnevõrra väiksemad kui mullu.
 
Omniva kaubamärki kasutava kontserni põhitegevusala on posti-, logistika- ja infologistikateenuste osutamine ning e-arvete käitlemine. Lisaks emaettevõttele AS Eesti Post kuuluvad kontserni tütar- ja sidusettevõtted. SIA Omniva ja UAB Omniva LT, mis osutavad pakiautomaadi- ja kullerteenust Läti ja Leedu turul. AS-i Maksekeskus tegevusala on makselahenduste pakkumine e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele Baltikumis. Post11 pakub e-kaupmeestele rahvusvahelisi logistilisi terviklahendusi kaupade kättetoimetamiseks üle kogu maailma ning Finbite OÜ fintech teenuseid Baltikumis.
 
AS Eesti Post on sada protsenti Eesti riigile kuuluv äriühing. Kontsernis töötab 2300 inimest üle Baltikumi.
 

Tagasi

Uudiste loetelu

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: [email protected] Kliendiinfo: 661 6616