E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovige mõne aja pärast uuesti.
E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovi mõne aja pärast uuesti.
26
07
2021

Euroopa Liidu väliste pakkide deklareerimine muutus oluliselt lihtsamaks

Omniva avas automaatse e-deklaratsiooni lahenduse, kus saadetise tolliandmed täidetakse kliendi nutiseadmes tema eest automaatselt ning saadetise deklareerimine toimub paari nupuvajutusega.
 
Kui juuli alguses oli kolmandatest riikidest pakkide tellijatel võimalus oma saadetis ise deklareerida Maksu- ja Tolliameti e-keskkonnas või volitada Omniva deklaranti seda manuaalselt tegema, siis nüüd on lisandunud ka võimalus kuni 150-eurosed Euroopa välised saadetised deklareerida automaatse e-deklaratsiooniga ükskõik millisest arvutist või nutiseadmest.
 
Omniva rahvusvahelise segmendi juhi Marita Mägi sõnul võimaldab automaatne e-deklaratsiooni lahendus kliendil oluliselt aega säästa. „Kui klient saab Omnivalt teate, et talle on jõudnud saadetis, mis vajab deklareerimist, siis nüüd saab ta saadetise andmeid kontrollida, Omnivat deklareerima volitada ja importmaksud tasuda kõik ühes keskkonnas,“ selgitas Mägi. „Suurim eelis on aga see, et kui saadetise elektroonne info on korrektne, siis kõik vajalikud tolliandmed täidetakse kliendi eest automaatselt.“
 
Mägi sõnul on deklareerimiskeskkond arendatud võimalikult lihtsaks ja arusaadavaks ning on varustatud ka küsimärgi ikoonide taha peidetud selgete juhistega. „Lisaks soovitame tutvuda videojuhendiga, kus on võimalik automaatse e-deklaratsiooni täitmist jälgida,“ lisas Mägi.  
 
Automaatse e-deklaratsiooni lahendus rakendub vaid kuni 150-euroste saadetiste puhul ning mugavuslahenduse teenustasu on 2,35 eurot. Üle 150-euroste saadetiste puhul saab Omnivat volitada deklareerima samas keskkonnas, kuid  need saadetised deklareeritakse jätkuvalt manuaalselt eraldi hinnakirja alusel. Nende saadetiste puhul selgub lõplik maksusumma peale deklaratsiooni tegemist, kliendile antakse sellest teada sms-teel ning suunatakse makse ning teenustasu tasuma samasse keskkonda. Kõigi saadetiste puhul säilib ka ise deklareerimise võimalus eMTA keskkonnas.
 
Ühtlasi soovitab Mägi soojalt inimestel end minu.omniva.ee keskkonnas juba varem kliendiks registreerida. „Esiteks kiirendab see saadetise deklareerimise protsessi, kui saadetis on kohale jõudnud. Teiseks aitab see Omnival tuvastada kliendi õige aadressi või kontakttelefoni juhul kui saadetise andmetes on see puudulik,“ lisas Mägi. Puudulike aadressandmete tõttu võib jääda teavitus deklareerimist vajava saadetise kohta saamata ning klient ei saagi teada, et tema saadetis deklareerimist ootab. Keskkonnas registreerimine aitab seda vältida.
 
1. juulist muutus väljastpoolt Euroopa Liitu tellitud väikesaadetiste maksustamine ning käibemaks tuleb edaspidi tasuda kõikidelt kommertssaadetistelt olenemata nende väärtusest. See tähendab, et tollideklaratsiooni esitamine muutus kohustuslikuks mistahes väärtusega kauba tellimisel Euroopa Liidu välisest riigist ning kõik tellitud saadetised maksustatakse käibemaksuga (varem maksustati käibemaksuga vaid need saadetised, mille väärtus ületas 22 eurot).

Tagasi

Uudiste loetelu

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: info@omniva.ee Kliendiinfo: 661 6616