E-kviitung vähendab pabertšekkide osatähtsust Eesti kaubanduses
Täna anti Ülemiste keskuses Eesti suurima paberkorvi avamisega avalöök Eesti elektroonilise kviitungi (e-kviitungi) projektile. Omniva juhitud projekti eesmärk on järk-järgult vähendada Eesti kaubanduses ja teeninduses pabertšekkide osatähtsust.
E-kviitungi portaali näol on tegemist süsteemiga, mis võimaldab lõpptarbijal hallata mugavalt ühes veebikeskonnas oma kviitungeid ning sellega kaasnevaid dokumente, nt garantiikirju ja tootejuhendeid. Kaupmeestel võimaldab see vähendada paberkviitungitega seotud probleeme ja kulusid ning seeläbi tõsta ka klienditeeninduse kvaliteeti. Samuti tekib klientidel võimalus suunata kviitungid otse raamatupidamisse. E-kviitungi kasutamine saab olema vabatahtlik nii ettevõtete kui lõpptarbijate jaoks.
Üle-eestilise e-kviitungi projekti eestvedaja ja Omniva esindaja Pille Muni sõnul on tegemist laiema ühiskondliku algatusega, mille taga on tunda ka riigi tuge. „Eesrindliku e-riigina on meil võimalik sooritada elektroonselt mitmeid toiminguid maksude deklareerimisest ravimiretseptide vaatamiseni. Kuid tänaseni vajame pärast ostu sooritamist paberkviitungit ning puudub keskne süsteem, mis võimaldaks inimestel hallata kogu nende ostuinfot,“ rääkis Muni.
Ülemiste keskuses toimunud e-kviitungi projekti tutvustusüritusel avati Eesti seni suurim paberikorv, kus on üle 15 000 tšeki, mis koguti projekti meeskonna ettevõttetes kolme nädala jooksul. „See on siiski vaid murdosa sellest, mis trükitakse Eestis ühe aasta jooksul – umbes 400 miljoni kviitungi trükkimiseks kulub aastas 20 tonni paberit,“ täpsustas Muni.
Muni sõnul on teenus hetkel testimise beetafaasis ning lõpptarbijatel avaneb võimalus portaali kasutamiseks juba sügisest. „Paralleelselt süsteemi arendamisega käivad läbirääkimised mitmete müügi- ja teenindusettevõtetega e-kviitungiga liitumiseks. Oleme teinud tihedalt koostööd ka majandustarkvara ja kassasüsteemi tootjatega, et valmistada ette kaupmeeste liidestamine ning luua koostöös Teliaga ka mobiilne kviitung. Näeme, et kaupmeestel on vajadus ja ka huvi liitumiseks olemas,“ ütles Muni.
Projektiga liitunud Alexela kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul on paberkviitungid e-riigi puhul möödunud aja nähtus. „Juba käesoleval aastal on ainuüksi Alexela tanklates väljastatud üle 800 tuhande kviitungi ehk põhimõtteliselt 4 tšekki iga sekundi kohta. Me näeme, et e-kviitungi kasutuselevõtmine aitaks oluliselt säästa nii keskkonda kui meie klientide aega,“ kommenteeris Kaareste.
Projektiga on liitunud ka Eesti suurim äritarkvara tootja Directo, kelle tarkvara kasutatakse 3200 kaupluses üle Eesti. Directo müügidirektori Egon Leego sõnul on tänu liitumisele nende klientidel koheselt täielik valmisolek e-kviitungisüsteemi kasutuselevõtmiseks. „See võimaldab müügikohtadel jõuda uuele tasemele klienditeeninduses, kus järelteenindus on klientide jaoks veelgi kiirem ja mugavam,“ sõnas Leego.
E-kviitungi projekti juhib Omniva, koostööpartnerid on Telia Eesti, IKT Demokeskus, Authente, Helesinine Konsultatsioonid, TripleDev ja Trinidad Consulting. Kassasüsteemide osas on projekti koostööpartneriteks lisaks Directole ka Ektaco, ID Süsteemid, Laansoo & Trussmann ning Gilbarco.
Projekti rahastatakse osaliselt Eesti-Norra koostööprogrammi Roheline IKT kaudu ning kaasfinantseerivad seda projekti partnerid.
Uudiste loetelu
-
01.02.2022Omniva, Inbank ja väikeaktsionärid otsustasid müüa Maksekeskuse uuele strateegilisele investorile, kelleks on Luminor pank.
-
04.05.202121. maist alustab Omniva tütarettevõtte Finbite uue juhatuse liikmena tööd rahvusvahelise kogemusega Keir Veskiväli.
-
30.11.2020Senise infoäri valdkonna teenuseid hakkab alates 01.01.2021 pakkuma Eesti Posti tütarettevõte Finbite OÜ
-
20.03.2020Tänases eriolukorras on Arvekeskus valmis teenindama e-arveid ka suuremas mahus. Tavapäraselt on tagatud ka Arvekeskuse teised teenused nagu elektrooniline kinnitusturg, dokumentide digiteerimine ja digiarhiiv.
-
10.07.201910. juulist alustab Omnivas tööd Mikk Tamme, kes hakkab juhtima ettevõtte infoäri valdkonda. Omniva infoäri näol on tegemist ühe juhtiva e-arve operaatoriga Baltikumis.
-
14.05.2019Alates 1. juulist võtavad kõik riigiettevõtted ja -asutused vastu ainult e-arveid. E-arvetele üleminek pole aga eraettevõtte jaoks mitte ainult kohustus, vaid samas ka võimalus oma raamatupidamine oluliselt efektiivsemaks muuta ning märkimisväärselt aega säästa.
-
16.10.2018Omniva nomineeris Aasta Raamatupidajaks arvekeskuse roboti nimega Kati, kes on raamatupidajatele abiliseks olnud tänaseks rohkem kui 10 aastat.
-
11.12.2017Omniva ühendas jõud e-maksete platvormi Bill.me-ga, et parendada arvehaldustooteid ja pakkuda uudseid lahendusi nii Baltikumi kui ka Euroopa klientidele.
-
05.09.2017Omniva poolt välja arendatud e-kviitungi ametlikku kasutuselevõttu märkis tänane Alexela Kakumäe Haven sadamatankla avamine, kus sooritati nii näidistankimine, kui väljastati ka kütuse ostu kinnituseks üks digitaalne e-kviitung.
-
03.07.2017Mugavale ning paindlikule Omniva e-arvete lahendustele on üle läinud nii linna- ja vallavalitsused kui ka koolid, lasteaiad ja muud avaliku sektori asutused, kes näevad vajadust finantsprotsesside automatiseerimise järele.
-
21.04.2017Eestis vahendatavate masinloetavate ehk e-arvete hulk kasvas esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga kahekordseks.
-
01.04.2017Omniva tütarettevõte Maksekeskus toob turule uue innovaatilise PULL-tüüpi makselahenduse. Teadaolevalt on tegu täiesti uudse lahendusega kogu maailmas.
-
03.03.2017Omniva Arvekeskus ja e-kviitung kuulutati tunnustatud OWASP ASVS turvastandardi vääriliseks. Mõlema teenuse puhul on tagatud kõrge turvalisuse tase, mis vastava infotöötluse puhul nõutav on.
-
28.02.2017Eesti rahvusvahelise posti- ja logistikaettevõtte Omniva juhitud e-kviitungi projekt valiti üheks kümnest Euroopa Äriauhindade innovatsioonikategooria finalistiks ja „Ruban d’Honneur“ tiitli saajaks.
-
06.10.2016E-kviitungi projekt pärjati Tallinna ettevõtlusauhindadel Ökouuendus 2016 tiitliga. Muuhulgas jõudis projekt kolme nominendi hulka ka Koostööprojekt 2016 kategoorias.
-
28.09.2016Enam kui 70 ettevõtjat, organisatsiooni ja projekti kandideeris tänavustele Tallinna ettevõtlusauhindadele. E-kviitung nomineeriti 2016. Aasta parimate koostööprojektide ning ökouuenduste sekka.
-
22.09.2016Omniva toob peatselt turule uue lahenduse, kus ettevõttele esitavaid kuluaruandeid ja lähetuskulusid saab vormistada nutitelefonis.
-
13.09.2016Euroopa juhtiv e-arvete operaator Pagero ja Baltikumi juhtiv e-arve operaator Omniva sõlmivad strateegilise partnerlussuhte, pakkumaks ühendatud jõul rahvusvahelise ulatusega ärivõrgustikku e-arvete osas Eestis, Lätis ja Leedus.
-
25.05.2016Täna anti Ülemiste keskuses Eesti suurima paberkorvi avamisega avalöök Eesti elektroonilise kviitungi (e-kviitungi) projektile. Omniva juhitud projekti eesmärk on järk-järgult vähendada Eesti kaubanduses ja teeninduses pabertšekkide osatähtsust.
-
09.05.2016E-riigi ja paberivaba majanduse edendamiseks on alates 2017. aastast erasektoril kohustuslik saata riigiasutustele ainult e- arveid. Ühe võimalusena e-arve saatmiseks ning raamatupidamiseks on riik väikeettevõtjatele loonud E-arveldaja.
-
21.03.2016E- ja m-kviitungi koostööprojekt valiti tänavu rahvusvahelise žürii poolt Norra-Eesti Kaubanduskoja prestiižse innovatsiooniauhinna kolme nominendi hulka. Innovatsiooniauhinnale kandideerisid veel E-profiil ja Seve Ehituse AS.
-
16.03.2016Võrreldes eelmise aastaga kasvas 2016. aasta jaanuari ja veebruari kuu Maksekeskuse tehingute arv rohkem kui kolmekordseks. Ka tehingute maht on teinud ligi kolmekordse hüppe.
-
30.09.2015Omniva juhitud e- ja m-kviitungi koostööprojekt valiti tänavu rahvusvahelise žürii poolt prestiižse Rootsi Äriauhinna tehnoloogilise innovatsiooni kategoorias kolme finalisti hulka.
-
18.06.2014Majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo annab kolmapäeval pidulikult üle esimesed Omniva sertifikaadid majandustarkvara ettevõtetele, kelle tarkvara toetab e-arvete kasutamist.
Abiinfo
Kasulik info
- Asukohad ja lahtiolekuajad
- Saadetise jälgimine
- Sihtnumbri otsing
- Kontaktid
- Tule tööle!
- Sõlmi ärikliendi leping siin
- Küpsised
Telli kuller (ärikliendile)
Erakliendi kontaktid
661 6616[email protected]
E–R 9.00–20.00
L–P ja riigipühadel 9.00–15.00
Vaata postiasutuste lahtiolekuaegade ja asukohtade infot SIIT
Ärikliendi tugi
- 664 3444
- [email protected]
- E-R 8.00 – 17.00