E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovige mõne aja pärast uuesti.
E-teeninduse töös esineb hetkel häireid, proovi mõne aja pärast uuesti.

Informatsioon sihtnumbrite muudatuse kohta Tallinna ja Pärnu linnas

KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED SIHTNUMBRITE MUUDATUSEST

 

Alates 1. oktoobrist 2020 muutuvad osad sihtnumbrid Tallinna ja Pärnu linnas. Siia lehele oleme koondanud vastused muudatusega seotud küsimustele.

Keda muudatus puudutab?
Tallinna ja Pärnu linna sihtnumbrite osalisel muutmisel ja kaasajastamisel lähtume kaasaegsest linnaplaanist ja postkontorite paiknemisest. Seega puudutab sihtnumbrite muudatus osasid Tallinna ja Pärnu linna elanikke.

Millised sihtnumbrid muutuvad?
Tallinnas muutuvad teatud sihtnumbrid kõikides linnaosades. Pärnus muutuvad sihtnumbrid osadel aadressidel, mis asuvad Kodara, Savi, Supeluse ja Villa tänavatel.

Miks muudatus toimub?
Alates 1. oktoobrist kehtima hakkavad sihtnumbrid lähtuvad kaasaegsest linnaplaanist ja postiasutuste paiknemisest. Hetkel on eelkõige probleemiks see, et kuna saadetised jaotuvad postiasutuste vahel just sihtnumbrite alusel, siis jõuavad kirjad ja pakid klientide jaoks sageli ebamugavalt kaugel asuvasse postkontorisse. Oktoobris jõustuv muudatus tagab selle, et sihtnumbrid viiakse postkontorite paiknemisega kooskõlla ja edaspidi saavad kliendid kõigiks postitoimetusteks kasutada endale lähimat postkontorit.

Millal hakkab uus sihtnumber kehtima?
Uued sihtnumbrid hakkavad kehtima 1. oktoobrist 2020.

Millal saan teavituse?
Teavitused jõuavad sihtnumbri muudatusega seotud adressaatideni hiljemalt 7. augustil 2020.

Mis muutub minu jaoks?
Edaspidi saate oma paki- ja kirisaadetised kätte Teile lähimast postkontorist. Lähima postkontori välja selgitamisel on arvestatud Teie aadressi ja postkontori vahelist maad mööda avalikke teid. See muudatus võimaldab pakkuda nii Teie kui ka teiste linnaelanike ootustele vastavat postiteenust.

Sihtnumbri muudatusest tingituna palume Teil teavitada uuest sihtnumbrist kõiki asutusi ja inimesi, kes Teile aadressi alusel saadetisi edastavad.

Uuest sihtnumbrist teavitage inimesi ja asutusi,
 

  • kust tellite ajalehti või ajakirju*;
  • kust kaudu sooritate e-oste ja tellite kaupa (näiteks Aliexpress ja PayPal);
  • kes saadavad Teile paberarveid;
  • kes saadavad Teile aadressiga reklaami (näiteks Kaubamaja);
  • kes saadavad Teile kirju, postkaarte ja pakke.

 

*Kui olete tellinud perioodikat kirjakandja vahendusel, postiasutusest või minuajakirjandus.ee kaudu, siis ei ole sihtnumbri muudatusest teavitamine vajalik.

Ärikliendina on väga oluline, et uuendaksite sihtnumbrite infot oma andmebaasides, mis sisaldavad aadressiandmeid.

Mis juhtub, kui kasutatakse veel vana sihtnumbrit?
Teavitame Teid muudatusest aegsasti, et saaksite augusti ja septembri jooksul sihtnumbri muudatusest teavitada kõiki asutusi ja inimesi, kes Teile aadressi alusel saadetisi edastavad. Õige sihtnumber kirja ja paki peal tagab, et saadetis jõuab õigeaegselt Teieni. Kui Teile saadetud kirjal on pärast 1. oktoobrit vana sihtnumber, siis ei saa Eesti Post kahjuks tagada selle õigeaegset jõudmist Teie postkasti. Kui Teile saadetud pakil on pärast 1. oktoobrit vana sihtnumber, siis see väljastatakse Teile endisest elukohajärgsest postkontorist, mis ei pruugi olla Teile lähim.

Mis on minu uus sihtnumber ja mind teenindav postiasutus alates 1. oktoobrist 2020?
Oleme sihtnumbrite muudatuse info jaganud linnaosade kaupa, et leiaksite enda jaoks olulise informatsiooni mugavalt ülesse. Sihtnumbri muudatused on esitatud aadresside kaupa.
 


Ettevõttele: Kuidas saan 1. oktoobri seisuga ajakohastada oma äritegevuseks olulised andmebaasid, mis sisaldavad aadresside andmeid?

Muudatusest tulenevalt palume ka ettevõtetel 1. oktoobri seisuga ajakohastada oma äritegevuseks olulised andmebaasid, mis sisaldavad aadresside andmeid. See tagab andmebaaside korrektsuse ning seal asuva info põhjal edastatavate saadetiste (kirjade, otseposti, pakkide) kiire ja täpse kohaletoimetamise klientidele ka edaspidi.

Andmebaaside ajakohastamiseks oleme uute sihtnumbritega hoonete informatsiooni teinud mugavalt kättesaadavaks XLS-failina.

Failis on kuvatud järgmised elemendid:
 

  • hoonete aadressid, mille sihtnumbrid lähevad muutmisele (veerg B);
  • kuni 30. septembrini kehtivad sihtnumbrid (veerg C);
  • alates 1. oktoobrist kehtima hakkavad sihtnumbrid (veerg D);
  • lisaks on aadressid välja toodud eraldi aadressi komponentidena (veerg E-Y).


Faili viimasest veerust (Z) leiate hooneosade koguarvu. Kui hooneosade arv on suurem kui 1, siis pange andmebaasides muudatusi ellu viies tähele, et mitmest osast koosnevate hoonete (nt. korterid) puhul tuleb andmebaasis uuendada sihtnumber kõigil hooneosade aadressidel.

LAE SIIT ALLA XLS-FAIL

Aadressbaaside korrastamisel saame abiks olla pakkudes aadressbaasi automaatkorrastust. Selle käigus ajakohastame aadresside sihtnumbrid, et need vastaksid 1. oktoobrist kehtima hakkavatele muudatusele. Automaatkorrastuse käigus saame muuta sihtnumbrid hetkel kehtivatel aadressidel. Seejärel tagastame baasi, kus on eraldi välja toodud korrektsed aadressid muudetud sihtnumbritega ja probleemsed aadressid, mida automaatkontroll ei suutnud tuvastada.

 
  • Kuni 20 000 kirjega andmebaasi automaatkorrastus maksab 100 €.
  • 20 001 - 40 000 kirjega andmebaasi automaatkorrastus maksab 200 €.
  • Rohkem kui 40 000 kirjega andmebaasi automaatkorrastuse hind on kokkuleppeline.

Pakkumine kehtib kuni 31.12.2020 ja hindadele lisandub käibemaks. Küsige lisa oma kliendihaldurilt või võtke ühendust äriklienditeenindusega aadressil kliendihaldus@omniva.ee.

 


Lisainfo

Kui Teil on täiendavaid küsimusi sihtnumbrite muudatuse kohta, siis palume Teil ühendust võtta klienditeenindusega. Erakliendina saate nõu küsida sihtnumbrite muudatuse infotelefonilt, ärikliendina vastab küsimustele Teie personaalne kliendihaldur või postiäri äriklienditeenindus.

SIHTNUMBRI MUUDATUSE INFOTELEFON ERAKLIENTIDELE

Avatud 28. juulist 5. oktoobrini

E–R 10.00 – 17.00
L 10.00 – 13.00
664 3614
 

POSTIÄRI ÄRIKLIENDITEENINDUS

E-N 8.00 – 17.00
R 8.00 – 15.45
664 3673
kliendihaldus@omniva.ee
 

Pallasti 28, 10001 Tallinn, e-post: info@omniva.ee Kliendiinfo: 661 6616